SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN24 umacnia się na pozycji lidera, traci TVP Info. Kanał TVP3 wyprzedził Polsat News w lutym

W lutym br. zdecydowanym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24. Z czwartego na trzecie miejsce awansowało TVP3, które wyprzedziło Polsat News. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł TVN24 BiS, a najwięcej straciła TV Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w lutym 2019 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,19 proc., po wzroście względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 21,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,25 proc. (po spadku o 5,16 proc.).

Podium uzupełnia kanał TVP3, który awansował z czwartej lokaty. Jego wynik względem lutego zeszłego roku wzrósł o 21,37 proc. do 1,05 proc.

Na kolejną pozycję spadł z kolei Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 0,88 proc. udziału, po spadku względem lutego 2018 roku o 17,81 proc. 1 października ub.r. wystartowała nowa ramówka Polsatu News, w której znalazło się aż 9 nowych programów. Zmianie uległ także wygląd studia Polsat News. Na wizji zadebiutowali również Joanna Racewicz i Bogdan Rymanowski. Ramówka stacji została dodatkowo skorygowana wraz z początkiem tego roku w celu ujednolicenia pasm.

Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział zwiększył się o 30,72 proc. do 0,40 proc. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Z kolei najwięcej straciła będąca ósma w zestawieniu TV Republika, której wynik zmniejszył się o 37,78 proc. do 0,03 proc. udziału.

Ostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która nadaje od czerwca 2017 roku. W grudniu 2017 roku kanał ten pojawił się w ofercie operatorów płatnej telewizji, a od marca ub.r. reklamy stacji są sprzedawane przez Polsat Media. Średni rynkowy udział Telewizji wPolsce.pl w lutym br. wyniósł 0,001 proc.

Największy udział (4,59 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lutym br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notujący wzrost o 22,69 proc. Kanały te wyprzedziły stacje newsowe TVP, których udział jednak zwiększył się o 0,16 proc. do 4,30 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w lutym 2019 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,36 proc., po wzroście o 17,38 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,28 proc. udziału, w dół o 0,31 proc.). Również i tutaj trzeci był kanał TVP3 (0,60 proc.; + 30,99 proc.), który wyprzedził Polsat News (0,51 proc.; - 14,33 proc.).

Największym wzrostem również i tutaj pochwalić się mógł TVN24 BiS - udział tej stacji wzrósł o 41,77 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 46,67 proc. do 0,01 proc., także i w tym ujęciu miała TV Republika.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,69 proc. udziału, po wzroście o 19,96 proc.

Dołącz do dyskusji: TVN24 umacnia się na pozycji lidera, traci TVP Info. Kanał TVP3 wyprzedził Polsat News w lutym

34 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
brawo Dorota Gawryluk i Bogdan Rymanowski! ;)
0 0
odpowiedź
User
on
Gratulacje dla TVN24. Być stacją kodowaną, wypełniać obowiązek misyjny, nie pobierać nic na misję z budżetu państwa i być w czołówce oglądalności, popularności i zaufania - szacun.
0 0
odpowiedź
User
YKK
A LOLechowski dalej zaklina rzeczywistość :)
0 0
odpowiedź