TVN liderem oglądalności w prime-time. TVP2 na drugim miejscu
Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego w prime-time w kwietniu zajął TVN. Dalsze miejsca należały do TVP2, Polsatu i TVP1 - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
W kwietniu 2017 roku pozycję lidera rynku telewizyjnego wśród wszystkich widzów oglądających telewizję w prime-time (czyli od godz. 19.00 do 23.00) zajął TVN. Średni dobowy udział tego kanału wyniósł 13,23 proc. W porównaniu do kwietnia 2016 roku zmniejszył się on o 4,48 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.
Wiceliderem była TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 11,08 proc. (przed rokiem było to 12,95 proc.).
Podium uzupełnia Polsat. Jego średni dobowy wynik zmniejszył się o 8,70 proc. do 11,02 proc.
Na czwartej lokacie znalazła się TVP1, której udział wyniósł 10,23 proc., po spadku o 2,76 proc.
Łączny udział czterech głównych stacji w kwietniu br. wyniósł 45,56 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 49,39 proc. Dla porównania dobowy sumaryczny udział tzw. „wielkiej czwórki” wyniósł w zeszłym miesiącu 38,30 proc. (po spadku z 42,19 proc.). Oznacza to, że w paśmie wieczornym główne kanały mają silniejszą pozycję w rynku, niż w ujęciu całodobowym. Jednak w obu ujęciach sumaryczny udział tych stacji topnieje.
W grupie komercyjnej 16-49 liderem też był TVN. Średni udział tej stacji zanotował jedyny wzrost w zestawieniu - wyniósł on 1,36 proc. do 16,37 proc.
Wynik drugiego Polsatu zmalał o 11,29 proc. do 12,34 proc. Trzecia była tutaj Dwójka (w dół o 11,89 proc. do 9,34 proc. udziału), a czwarta - Jedynka (strata o 6,89 proc. do 6,62 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej i mieszkających w dużych miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców swoją i tak już silną pozycję umocnił TVN (do góry o 6,13 proc. do 20,78 proc.). Jeszcze bardziej wzrósł wynik tego kanału wśród widzów w grupie komercyjnej z dużych miast cechujących się wysokimi dochodami w swoich gospodarstwach domowych, które przekraczają 4,5 tys. zł netto (+ 10,79 proc. do 21,35 proc.).
Dołącz do dyskusji: TVN liderem oglądalności w prime-time. TVP2 na drugim miejscu