Omnicom Media Group wprowadza platformę Omni do marketingu opartego na danych
Omnicom Media Group - w Polsce reprezentowana przez marki: Media Direction OMD, PHD Media Direction, PHD Rocket oraz przez grupę OMD - wprowadza we wszystkich swoich biurach na świecie platformę Omni. Wykorzystuje ona dane o aktywności i zachowaniach realnych użytkowników, umożliwiając generowanie insightów i prowadzenie działań tzw. precyzyjnego marketingu.
Omni zostało zaprojektowane w celu identyfikacji i definiowania spersonalizowanych doświadczeń konsumenckich na dużą skalę oraz prowadzenia precyzyjnie targetowanych działań reklamowych, wykorzystując i integrując kreacje, media, dane oraz bazy CRM.
Platforma umożliwia spersonalizowane spojrzenie na konsumenta, którego można dynamicznie śledzić i wykorzystywać tę wiedzę w rozmaitych działaniach marketingowych. Omni zmienia sposób, w jaki zespoły Omnicom pracują, współpracują i dostarczają wartość dla klientów - od generowania insightów, do budowania list użytkowników, planowania kanałów komunikacji i rozwoju wizji kreatywnej. Wszystkie działania są mierzone i optymalizowane przy użyciu modeli atrybucyjnych na każdym etapie customer journey.
Jak podaje firma, w centrum Omni jest tzw. „people-based identity graph” - baza danych użytkowników, zbudowana na podstawie danych pochodzących od podmiotów takich jak , m.in.: Neustar, LiveRamp czy Experian. Narzędzie to wizualizuje zachowania konsumentów, aby pokazywać, jak ludzie kontaktują się, angażują i wymieniają doświadczenia związane z markami. Łączenie zbiorów danych odbywa się zgodnie z regionalnymi regulacjami prawnymi, w tym zasadami dotyczącymi prywatności.
Zachowania konsumentów są również mapowane pod kątem aktywności w mediach, dzięki czemu platforma pokazuje również „media inventory graph”. Dzięki platformie Omni, marketerzy mogą kierować zoptymalizowane i spersonalizowane komunikaty do konsumentów na dużą skalę. - Poświęciliśmy się transformacji efektów pochodzących z analizy danych w działaniach mediowych. Realizując wizję Omni wykorzystujemy i rozwijamy nasze dotychczasowe doświadczenia, aby przekształcić cały proces marketingowy - mówi Daryl Simm, dyrektor generalny Omnicom Media Group.
Dyrektor generalny Omnicom Digital, Jonathan Nelson, dodał: - Do tej pory idea masowej personalizacji była bardziej aspiracją, niż rzeczywistością. Omni to zmienia. To precyzyjny marketing na dużą skalę. A nowa platforma może być wykorzystana przez wszystkich klientów Omnicom, operujących na różnych rynkach.
Omni kontynuuje strategię neutralności grupy - brak powiązań własnościowych z partnerami technologicznymi oraz dostawcami danych. Ponadto platforma została zaprojektowana w celu integracji z dostawcami usług w chmurze marketingowej, dzięki czemu klienci mogą w pełni wykorzystać własne dane i inwestycje w mar-tech.
Wdrożenie Omni zajmuje kilka miesięcy - poprzedzone jest implementacją wybranych modułów: kreatywnego, mediowego i bazodanowego. W najbliższych miesiącach wdrożenie Omni będzie kontynuowane w wiodących agencjach Omnicom, także w Polsce.
Dołącz do dyskusji: Omnicom Media Group wprowadza platformę Omni do marketingu opartego na danych