SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Onet.pl z najpopularniejszą stroną główną, strony WP.pl i Gazeta.pl najbardziej umobilnione

Wśród głównych portali horyzontalnych zdecydowanie najpopularniejszą stronę główną ma Onet.pl, najbardziej wyprzedzając konkurentów pod względem czasu korzystania przez internautów. Natomiast największy odsetek ruchu mobilnego jest na stronach głównych WP.pl i Gazeta.pl.

Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. stronę główną Onet.pl odwiedziło 10,82 mln internautów (realnych użytkowników), czyli 42,41 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 543,6 mln odsłon (co daje średnio 50,2 odsłony na użytkownika) i spędzili na niej 15,53 mln godzin (przeciętnie 1,43 godziny na każdego).

Witryna jest liderem wśród stron głównych największych portali pod każdym z analizowanych kryteriów. W czerwcu wyprzedziła stronę główną WP.pl o 1,39 mln użytkowników, 169,3 mln odsłon i 6,57 mln godzin korzystania.

Strona główna Interii zanotowała mniej więcej dwukrotnie wyższe statystyki od strony głównej Gazeta.pl: 5,35 mln użytkowników (wobec 2,58 mln u konkurenta), 214,1 mln odsłon (112,2 mln na Gazeta.pl) i 5,39 mln godzin czasu korzystania (3,95 mln godzin w przypadku Gazeta.pl).

Bieżące wersje stron głównych tych czterech portali były udostępniane od jesieni 2014 roku do początku ub.r. W ostatnich miesiącach Onet i WP zaczęły emitować na swoich stronach głównych cykliczne programy na żywo, m.in. Tomasza Lisa i „#dziejesienazywo”.

Z kolei jesienią ub.r. wprowadzono nową odsłonę o2.pl, skierowaną głównie do młodszych internautów i opartą na rozbudowanej stronie głównej, m.in. pozwalającej oglądać wybrane kanały telewizyjne i słuchać stacji radiowych z oferty Open.fm. W zeszłym miesiącu strona główna portalu miała 2,55 mln użytkowników, którzy wykonali na niej 30,52 mln odsłon i korzystali łącznie przez 5,35 mln godzin.

Z kolei strona główna TVN24.pl, chociaż miała o ponad milion odwiedzających mniej od witryny o2.pl, zanotowała więcej odsłon (45,93 mln) i wyższy łączny czas korzystania (6,12 mln godzin). Osiągnęła też zdecydowanie najwyższy średni czas korzystania przez użytkownika - 4,15 godziny, prawie dwukrotnie dłuższy niż w przypadku o2.pl (2,1 godziny).

Strony główne największych portali w czerwcu 2016 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

zasięg

Onet.pl

10 816 251

543 580 259

15 525 882

42,41%

WP.pl

9 421 735

374 249 753

8 949 944

36,94%

Interia.pl

5 352 178

214 067 722

5 394 548

20,99%

Gazeta.pl

2 582 478

112 194 849

3 947 435

10,13%

o2.pl

2 546 707

30 524 564

5 354 193

9,99%

TVN24.pl

1 472 836

45 930 233

6 120 699

5,77%

Fakt24.pl

584 538

20 951 894

305 097

2,29%


Tylko na komputerach stronę główną Onetu odwiedziło w czerwcu 9,71 mln użytkowników (o 1,52 mln więcej niż stronę główną WP.pl), którzy wykonali na niej 386,7 mln odsłon (o 132,1 mln więcej niż w przypadku WP.pl) i spędzili w sumie 11,91 mln godzin (5,19 mln więcej niż w przypadku WP.pl).

Strona Interii ma większą przewagę nad witryną Gazeta.pl niż ogółem: na komputerach zanotowała ponad dwa razy więcej użytkowników (4,61 mln wobec 2,17 mln) i odsłon (163,92 mln wobec 74,66 mln). Witryna Gazeta.pl pod względem liczby odwiedzających została tez wyprzedzona przez stronę główną o2.pl, która miała ich 2,31 mln.

Strony główne największych portali w czerwcu 2016 r.  na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

zasięg

Onet.pl

9 714 574

386 756 690

11 913 694

38,09%

WP.pl

8 195 704

254 623 231

6 723 598

32,13%

Interia.pl

4 613 659

163 922 865

4 439 281

18,09%

o2.pl

2 312 324

23 643 395

4 831 154

9,07%

Gazeta.pl

2 172 504

74 664 739

2 863 742

8,52%

TVN24.pl

1 184 762

26 752 401

4 826 700

4,65%

Fakt24.pl

421 069

13 224 987

207 110

1,65%


W internecie mobilnym strona główna Onetu.pl miała w zeszłym miesiącu 3,7 mln użytkowników, 156,82 mln odsłon i 3,61 mln godzin łącznego czasu korzystania. Witryna WP.pl zanotowała 3,56 mln odwiedzających, którzy wykonali 119,63 mln odsłon i korzystai z niej przez 2,23 mln godzin.

Mobilna strona główna Interii przy prawie dwukrotnie wyższej liczbie użytkowników od witryny Gazeta.pl (1,65 mln wobec 882,3 tys.) i znacznie wyższej liczbie odsłon (50,14 mln wobec 37,53 mln) zanotowała krótszy łączny czas korzystania (955,3 tys. godzin wobec 1,08 mln).

Z kolei strona główna TVN24.pl miała tylko nieznacznie mniej użytkowników od witryny o2.pl (580,4 tys. wobec 594,6 tys.), za to zanotowała prawie trzy razy więcej odsłon (19,18 mln wobec 6,88 mln) i ponad dwukrotnie dłuższy łączny czas korzystania (1,29 mln godzin wobec 523 tys.).

Na stronie głównej TVN24.pl użytkownicy mobilni stanowili 39,4 proc. wszystkich, odsłony mobilne - 41,7 proc. wszystkich, a czas korzystania w mobile’u - 21,1 proc. całego. W przypadku strony głównej WP.pl te wskaźniki wyniosły, odpowiednio, 37,7 proc., 32 proc. i 24,9 proc., a w  przypadku witryny Fakt24.pl - 32,1 proc., 36,9 proc. i 32,1 proc.

W badaniu Gemius/PBI nie jest jeszcze uwzględniony ruch w aplikacjach mobilnych, mają one zostać objęte pomiarem od października br.

Strony główne największych portali w czerwcu 2016 r.  na smartfonach i tabletach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

zasięg

Onet.pl

3 705 175

156 823 569

3 612 189

14,53%

WP.pl

3 556 013

119 626 522

2 226 345

13,94%

Interia.pl

1 655 644

50 144 857

955 267

6,49%

Gazeta.pl

882 326

37 530 110

1 083 693

3,46%

o2.pl

594 561

6 881 170

523 039

2,33%

TVN24.pl

580 415

19 177 832

1 293 999

2,28%

Fakt24.pl

187 713

7 726 908

97 987

0,74%

Dołącz do dyskusji: Onet.pl z najpopularniejszą stroną główną, strony WP.pl i Gazeta.pl najbardziej umobilnione

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
anka
ludzie mają tam pocztę e-mail
odpowiedź
User
analityk
3 lata i studium przypadku Yahoo?
odpowiedź
User
Harry
Połączone dwa portale, przeprowadzony 348 akwizycji, zrobiony zaciag najemników z konkurencji, wydane ogromne pieniadze na pozyskiwanie bezwartiosciowego ruchu - i nadal drudzy.
To sie nazywa fail roku.

odpowiedź