Philips, Nokia, L’Oreal i BASF najlepiej komunikują swoje wartości
Wśród europejskich korporacji swoje wartości najlepiej komunikują Philips, Nokia, L’Oreal oraz BASF - wynika z badania Burson-Marsteller. Ogółem takie działania prowadzi 70 proc. firm działających na naszym kontynencie.
Badanie przeprowadzone w Europie przez sieć Burson-Marsteller pokazuje, że firmy postępujące zgodne z deklarowanymi wartościami i skutecznie to komunikujące osiągają wyniki finansowe nawet o 17 proc. lepsze niż przeciętna dla rynku. Z kolei instytucje postępujące etycznie mają wyniki nawet o 8 proc. lepsze w stosunku do konkurentów z tej samej branży.
Ogółem 70 proc. firm działających w Europie aktywnie komunikuje swoje wartości, które realizuje zgodnie z przyjętą misją. Najlepsze rezultaty osiągają podmioty z takich branż jak energetyka, farmacja i opieka zdrowotna oraz technologia. Słabiej pod tym względem wypadły firmy zajmujące się bankowością, ubezpieczeniami i usługami transportowymi. Najwyższe oceny badanych jeśli chodzi o skuteczne komunikowanie celu działania uzyskały firmy Philips, Nokia, L’Oreal oraz BASF. Z kolei wysokie oceny konkurentów branżowych otrzymały Unilever, Allianz, Danone, Vodafone, Nestlé i Shell.
Raport dotyczący celu działania korporacji 2010 został opracowany przez Burson-Marsteller we współpracy z IMD. Obejmuje on wyniki badań ilościowych 213 największych europejskich korporacji oraz badań jakościowych w postaci wywiadów indywidualnych na temat 27 z nich. Analizy obejmujące lata 2005-2009 zestawiały wyniki finansowe spółek z ich pozycją w rankingach zrównoważonego wzrostu, odpowiedzialności społecznej i etyczności.
Dołącz do dyskusji: Philips, Nokia, L’Oreal i BASF najlepiej komunikują swoje wartości