Piano zna co czwarty internauta, niewielkie zainteresowanie
Co czwarty polski internauta (23%) słyszał o systemie płatnego udostępniania treści prasowych Piano, ale jedynie 1,4% wyraża zainteresowanie zakupem abonamentu - wynika z badania zrealizowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR).
System Piano, pobierający opłaty za treści m.in. "Gazety Wyborczej", "Super Expressu", czy "Polska The Times", został wprowadzony na polski rynek we wrześniu br. (więcej na ten temat).
O możliwości odbioru prasowych treści premium za pomocą Piano słyszał co czwarty internauta (23%). Częściej wiedzę na ten temat posiadali mężczyźni (28%) niż kobiety (19%), osoby z wykształceniem wyższym (32%) oraz mieszkańcy wielkich miast powyżej 500 tys. mieszkańców (33%).
>>> Piano Media jak „New York Times”: będzie nowy system płatności
Około 6% osób, które znają Piano, jest zainteresowane zakupem abonamentu w przyszłości. Oznacza to, że jedynie 1,4% ogółu internautów rozważa płatne konsumowanie treści online.
Badanie Omnibusowe go96! zostało zrealizowane przez IIBR metodą CAWI w dniach 9-11 października br. na reprezentatywnej próbie 1000 polskich internautów w wieku 15+ lat.
Dołącz do dyskusji: Piano zna co czwarty internauta, niewielkie zainteresowanie
A pamiętajmy, że to tylko deklaracje - odpowiedź na pytanie "czy byłbyś skłonny płacić...". Pytanie postawione w badaniu jest kiepskie, zapytajmy np. Polaków czy chcą płacić podatki. Ciekawe czy ten odsetek będzie większy od Piano.
"ojej czyżby słabo szla sprzedaż płatnych treści? przewiduje iż w przyszłym roku padnie ten system. mało kto dziś jest skłonny do płacenia za coś w necie, jak może mieć to za darmo. Dobrze ze dzięki temu ruchowi odżyły mało znane portale nie skupione na "sponsoring". Czekam tez od Piano na realne statystyki ilości subskrybentów". źródło komentarza: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/piano-media-jak-new-york-times-bedzie-nowy-system-platnosci