Pisma komputerowe 15 proc. mniej z reklam. „Komputer Świat” i „PC World” mocno w dół
Od stycznia do maja br. magazyny komputerowe cennikowo zarobiły z reklam 15,4 proc. mniej niż przed rokiem. Większe spadki tych przychodów zanotowały „Komputer Świat” i „PC World”, za to wzrosty osiągnęły „Chip” i „Computerworld”.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że „PC Format” (Wydawnictw Bauer) w pierwszych pięciu miesiącach br. cennikowo zarobił z reklam 14 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe „Komputer Świata” (Ringier Axel Springer Polska) spadły o 33 proc., „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) - o 17,7 proc., a „PC World” (IDG Poland) - o 22,7 proc.
>>> „PC Format” liderem, „Chip” i „PC World” tracą
Z drugiej strony „Chip” (Grupa Burda) zarobił na reklamach 9,3 proc. więcej niż przed rokiem, a „Computerworld” (IDG Poland) - 3,9 proc. więcej. Natomiast przychody reklamowe „Playboxa” (Wydawnictwo Bauer), który zmienił właśnie tryb ukazywania się z dwumiesięcznego na nieregularny (przeczytaj o tym więcej), były aż trzy razy większe.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów komputerowych (bez autopromocji) | ||
Wirtualnemedia.pl | I-V.2012 | I-V.2011 |
PC Format | 2 120 285 zł | 2 466 745 zł |
Komputer Świat | 1 699 700 zł | 2 536 390 zł |
CD Action | 1 793 502 zł | 2 178 343 zł |
Chip | 1 858 002 zł | 1 700 500 zł |
Computerworld | 1 438 450 zł | 1 384 361 zł |
PC World | 1 202 950 zł | 1 556 700 zł |
Playbox | 318 550 zł | 103 310 zł |
Komputer Świat Gry | 167 970 zł | 199 880 zł |
Play Wszystko Gra! | 24 750 zł | 326 620 zł |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 37 265 zł | 90 786 zł |
Komputer Świat Ekspert | - | 63 480 zł |
monitorowane tytuły razem | 10 661 424 zł | 12 607 115 zł |
Dołącz do dyskusji: Pisma komputerowe 15 proc. mniej z reklam. „Komputer Świat” i „PC World” mocno w dół