PKO BP ulubionym bankiem internautów
Najpopularniejszym bankiem wśród polskich internautów jest PKO BP. Mieszkańcy dużych i średnich miast wybierają ING Bank Śląski, a lepiej zarabiający - Alior Bank i Getin Bank. Credit Agricole to natomiast bank kupujących na raty - wynika z badania Gemiusa.
Najczęściej wybieranym bankiem jest PKO BP, z którego usług korzysta 23 proc. internautów. W pierwszej dziesiątce znalazły się także: Pekao SA (13 proc.), ING Bank Śląski (12 proc.), mBank (10 proc.), BZ WBK (9 proc.), banki spółdzielcze (8 proc.), Credit Agricole (7 proc.), Alior Bank (7 proc), Getin Bank (6 proc.) i Bank BPH (5 proc.).
PKO BP zawdzięcza swoją wysoką pozycję przede wszystkim takim produktom finansowym jak możliwość zaciągnięcia debetu (30 proc.), konto osobiste (23 proc. internautów posiada tę usługę) i karta debetowa (20 proc.). Natomiast Pekao SA prowadzi pod względem liczby klientów korzystających z funduszy inwestycyjnych (16 proc.), konta osobistego (13 proc.) i kredytu (11 proc.).
Bank PKO BP cieszy się największą popularnością internautów w wieku 35-44 lata (28 proc. ankietowanych) oraz powyżej 44. roku życia (31 proc.), a także tych z małych miast – do 50 tys. mieszkańców (29 proc.). Podobnie wygląda profil klientów Pekao SA - z jego usług korzysta 16 proc. osób w wieku 35-44 lata, 17 proc. osób powyżej 44. roku życia oraz 16 proc. osób z małych miast (do 50 tys. mieszkańców).
Z kolei ING Bank Śląski jest bardziej popularny wśród klientów z dużych i średnich miast, a jego domeną jest konto oszczędnościowe (19 proc.) oraz indywidualne konto emerytalne (16 proc.). mBank jest częściej wymieniany przez osoby o dochodach powyżej 3000 zł, a karta debetowa jest najpopularniejszym produktem wśród jego internetowych klientów (16 proc.).
Z oferty BZ WBK korzysta 9 proc. internautów. Najliczniejszą grupą klientów tego banku są ludzie młodzi – w wieku 25-34 lat (13 proc.), a najpopularniejszym produktem finansowym - konto osobiste.
Z kolei banki spółdzielcze (8 proc.) są wybierane głównie przez mieszkańców wsi (16 proc.) oraz osoby, których dochód nie przekracza 3000 zł. Mocną stroną tych banków są kredyty. Na ich posiadanie właśnie w bankach spółdzielczych zdecydowało się 8 proc. kredytobiorców.
19 proc. ankietowanych kupujących na raty korzysta z usług Credit Agricole. Alior Bank i Getin Bank to z kolei banki, z których częściej korzystają lepiej zarabiający internauci. Z usług Banku BPH korzystają głównie osoby powyżej 35. roku życia oraz z miast do 200 tys. mieszkańców, rzadziej przedstawiciele młodszego pokolenia. Domeną banku są pożyczki gotówkowe i kredyty – 5 proc. posiadaczy każdej z tych usług zdecydowało się na skorzystanie z niej w Banku BPH.
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Gemius jesienią 2012 r. na grupie 4 tys. internatów w ramach VIII fali badań "Finanse i plany finansowe polskich internautów".
Dołącz do dyskusji: PKO BP ulubionym bankiem internautów