Plakat "Black Mirror" jako rzeczywistość roku 2020
W Hiszpanii powstała "reklama" nowego sezonu serialu Netfliksa "Black Mirror".
Choć Netflix nie podał żadnych oficjalnych informacji na temat nowego, szóstego sezonu, "Czarnego lustra", to w Hiszpanii już pojawił się oryginalny plakat na pierwszy rzut oka promujący serial.
Tamtejsi studenci zamieścili na przystanku komunikacji miejskiej zwierciadło z podpisem „Żyjemy w Czarnym Lustrze”. Dzięki temu twórcy pokazali, że rzeczywistość, w jakiej przyszło nam obecnie żyć, jest jeszcze bardziej tajemnicza, a wręcz przerażająca bardziej niż serialowa fabuła. "6 sezon. Teraz. Na żywo. Wszędzie" - czytamy na plakacie.
Brother Ad School öğrencileri, Netflix için hazırladıkları çalışma ile en son 5. sezonu yayınlanan fenomen dizi Black Mirror'ın yeni sezonunun günümüz dünyasında yaşananlar olduğunu ifade ediyor. pic.twitter.com/ikzARLAE7P
— The Brand Age (@thebrandage) June 2, 2020
Twórca i scenarzysta "Black Mirror" obecnie nie pracuje nad nowymi odcinkami serialu.
Czytaj także: Kina mogą być otwarte od 6 czerwca, multipleksy nie zdążą
- Nie sądzę, żeby w tym momencie ktoś był w stanie oglądać serial o rozpadzie społeczeństw. Dlatego nie pracuję nad niczym związanym z takimi tematami. Obecnie chętniej wracam do nabytych dawniej umiejętności tworzenia komiksów, dlatego piszę scenariusze, które mają mnie samego rozśmieszać - mówi Charlie Brooker.
„Black Mirror” to dystopijny serial fantastyczno-naukowy. Ukazuje różne historie dotyczące współczesnych zagrożeń, często związanych z technologią i gwałtownym postępem cywilizacyjnym. Każdy z odcinków to inna opowieść. Najpierw powstały dwa brytyjskie sezony oraz specjalny, świąteczny odcinek, później cykl przejął Netflix.
Piąty sezon "Black Mirror" trafił na Netfliksa w ubiegłym roku. Otrzymał nagrodę Primetime Emmy Awards 2019 w kategorii najlepszy film telewizyjny.
Netflix z rekordowym kwartałem
W pierwszym kwartale br. Netflix zanotował rekordowe wyniki: wzrost liczby subskrybentów o 15,77 mln do 182,86 mln, 5,77 mld dolarów przychodów i 709 mln dolarów zysku netto.
Według badania Gemius/PBI w marcu br. przeglądarkowa wersja Netflixa miała w Polsce 5,38 mln użytkowników i 82,5 mln odsłon, a aplikacja mobilna - 1,09 mln użytkowników. Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys.
W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Plakat "Black Mirror" jako rzeczywistość roku 2020