Play łączy się z 3S. Cel: przygotowanie do 5G i więcej klientów biznesowych
Grupa Play zakończyła proces połączenia z kupioną w 2019 roku firmą 3S, do której należy m.in. 4,5 tys. km sieci światłowodowej. Fioletowy operator zapowiada, że dzięki fuzji wkrótce stanie się silniejszym partnerem biznesowym dla średnich i dużych firm w Polsce.
W skład Grupy 3S (założonej w 2002 roku w Katowicach) wchodzą spółki 3S i 3S Data Center. Grupa ma doświadczenie we współpracy z rynkiem B2B i rozwiązania na bazie własnej infrastruktury: sieci światłowodowej o długości 4500 km i klastra rozproszonych geograficznie obiektów data center. 3S świadczy usługi telekomunikacyjne dla średnich i dużych przedsiębiorstw. Są to zarówno firmy sektora publicznego, jak i klienci korporacyjni.
W czerwcu 2019 roku P4, spółka zależna Play Communications, podpisała przedwstępną umowę kupna firmy 3S (wraz z jej wszystkimi spółkami zależnymi). Teraz sfinalizowano połączenie spółek, co ma umożliwić Grupie Play stworzenie mocniejszego zespołu eksperckiego wraz z kompleksową ofertą rozwiązań telekomunikacyjnych, Data Center i ICT dla biznesu. Formalna integracja spółek zakończyła się 30 listopada 2022 roku.
Czemu posłuży to połączenie?
W komunikacie w 2019 roku wyliczono, jakie konkretne zmiany technologiczne dla Play przyniesie przejęcie Grupy S3. - Umożliwi natychmiastowe podłączenie istniejących i planowanych stacji bazowych Play do sieci światłowodowej Grupy 3S oraz pozwoli zdobyć kompetencje w zakresie dalszej rozbudowy ogólnokrajowej sieci światłowodowej na potrzeby przyszłego wzrostu transmisji danych w technologii 5G i w odpowiedzi na rosnące wymagania dotyczące jakości usług sieci mobilnych - opisano.
- Połączenie unikatowych kompetencji i nowoczesnych rozwiązań 3S z Play oraz UPC Biznes otwiera nowy rozdział na rynku usług dla biznesu. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom średnich i dużych firm, zapewniając im kompleksowe rozwiązania chmurowe, usługi mobilne i dostęp do internetu oraz narzędzia cyfrowe. Stajemy się partnerem, dzięki któremu polskie firmy mogą przyśpieszyć swój rozwój i jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby swoich klientów - ocenia w 2022 roku Jarosław Helman, dyrektor pionu B2B, członek komitetu wykonawczego Grupy Play.
Marka 3S nie zostanie zlikwidowana
Umowy z klientami 3S będą kontynuowane na dotychczasowych zasadach. Jednocześnie będą mogli oni korzystać z nowych ofert przygotowywanych przez Grupę Play. Fuzja nie oznacza likwidacji marki 3S, ani nie wpływa na działalność innych spółek z grupy 3S.
W minionym kwartale grupa kapitałowa P4, do której należą Play, UPC Polska i Virgin Mobile, przy wzroście przychodów z 1,83 do 2,42 mld zł osiągnęła 979 mln zł zysku EBITDAaL. Firma miała 16,79 mln klientów usług mobilnych i 1,97 mln korzystających z usług stacjonarnych.
Dołącz do dyskusji: Play łączy się z 3S. Cel: przygotowanie do 5G i więcej klientów biznesowych