Play z 467 mln zł półrocznego zysku netto. Operator ma ponad 15 mln klientów, 17,6 tys. korzysta z usługi Play Now TV Box
W II kwartale 2019 roku Play zanotował przychody w wysokości ponad 1,75 mld złotych, zaś zysk netto spółki osiągnął poziom 254 mln. W całej pierwszej połowie br. operator poprawił te wskaźniki odpowiednio o 3,6 oraz 32,6 proc. Na koniec czerwca całkowita liczba użytkowników sieci przekraczała 15 mln, z czego ponad 66 proc. stanowili abonenci. Uruchomiona wiosną 2019 r. platforma Play Now TV Box ma 17,6 tys. odbiorców.
W II kwartale 2019 r. Play zanotował przychody operacyjne w wysokości 1,759 mld zł, co oznacza wzrost rok do roku o 4,2 proc. Z kolei w ciągu pierwszych 6 miesięcy br. przychody operatora wzrosły o 3,6 proc. osiągając poziom 3,445 mld zł.
W raportowanym okresie nakłady spółki na inwestycje wyniosły 197 mln zł w ujęciu kwartalnym oraz 435 mln w skali pół roku. Oznacza to wzrost odpowiednio o 55,9 oraz 41,3 proc.
W rezultacie zysk netto podany przez Play zamknął się kwotą 254 mln zł w II kwartale (27.1 proc. w górę rok do roku) oraz 467 mln w skali pierwszych 6 miesięcy br. (wzrost o 32,6 proc.).
Na koniec czerwca 2019 r. całkowita liczba użytkowników Play wynosiła 15,006 mln, co oznacza lekki spadek rok do roku (o 0,2 proc.). Podawana przez operatora grupa aktywnych klientów zamknęła się liczbą 12,717 mln po wzroście rok do roku o 2 proc.
Spółka podaje, że 9,942 mln użytkowników Play to osoby posiadające umowę z operatorem, co oznacza wzrost w skali roku o 2,4 proc. Abonenci stanowią obecnie 66,3 proc. wszystkich użytkowników sieci. W II kwartale br. wzrost liczby kontraktów netto spadł rok do roku o 79,8 proc., w tym okresie zawarto 24 tys. nowych umów z użytkownikami. W ujęciu półrocznym wzrost w grupie klientów kontraktowych wyhamował o 73,1 proc., a w ciągu pierwszych 6 miesięcy zawarto 76 tys. umów. Operator informuje, że na koniec czerwca liczba użytkowników nowej usługi Play Now TV Box uruchomionej w kwietniu br. wynosiła 17,6 tys.
Na koniec II kwartału br. Play posiadał w całym kraju 7 382 stacje bazowe. W ostatnim kwartale uruchomiono 258 nadajników, z kolei w okresie pierwszego półrocza przybyło 379 nowych stacji, co oznacza wzrost rok do roku odpowiednio o 31,6 oraz 14,8 proc.
Na koniec czerwca br. zasięg 4G LTE w Play osiągnął 98,1 proc. populacji kraju ( więcej o 3,7 proc. r./r.) przy 23 proc. stacji bazowych zmodernizowanych do 5G Ready, zapewniających zasięg dla 13,4 proc. populacji kraju.
- W rezultacie znakomitych wyników Play w pierwszej połowie tego roku podnosimy nasze całoroczne oczekiwania – zapowiedział w komunikacie Jean Marc Harion, Prezes spółki P4, właściciela Play. - Jesteśmy przekonani, że bardziej racjonalne otoczenie rynkowe i nasza dyscyplina w realizacji strategii mobilno-centrycznej wspierają tworzenie wartości dla akcjonariuszy Play. W ostatnim kwartale kontynuowaliśmy rozbudowę naszego portfolio usług, wprowadzając komercyjnie Play Now TV Box z obiecującymi wynikami, jak również naszą mobilną ofertę konwergentną Homebox.
Zdaniem szefa Play rozbudowa sieci przynosi owoce nie tylko w postaci redukcji kosztów roamingu krajowego, ale również poprzez oferowanie unikalnych doświadczeń klientów dzięki przyspieszonemu rozwojowi naszego zasięgu 5G Ready, a wkrótce również dzięki przejętej niedawno światłowodowej sieci dosyłowej 3S.
- Utrzymujemy naszą korporacyjną kulturę efektywności, wprowadzając dalsze usprawnienia wydajności poprzez cyfryzację procesów biznesowych. Wszystko to przyczynia się do naszego sukcesu i z niecierpliwością oczekuję, że w nadchodzących kwartałach przedstawię Państwu nasze postępy - zapowiada Jean Marc Harion.
Dołącz do dyskusji: Play z 467 mln zł półrocznego zysku netto. Operator ma ponad 15 mln klientów, 17,6 tys. korzysta z usługi Play Now TV Box