Player.pl ma 1,5 mln subskrybentów. „Krokiem milowym zmiana modelu dystrybucyjnego”
Według nieoficjalnych ustaleń Wirtualnemedia.pl należąca do TVN Grupa Discovery platforma Player.pl ma podobno ok. 1,5 mln subskrybentów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Nadawca nie ujawnia tych statystyk, ale podkreśla, że Player mocno rozwinął się przez ostatni rok. - Krokiem milowym w rozwoju platformy była zmiana modelu dystrybucyjnego w lutym ub.r., która bardzo się sprawdziła - mówi nam Maciej Gozdowski, szef Player.pl.
Jak ustalił nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl, należący do TVN Grupa Discovery serwis Player.pl ma obecnie ok. 1,5 mln abonentów.
- Niestety, nie mogę potwierdzić tych liczb ani zdradzić innych, ale jest bardzo dobrze. Mogę śmiało powiedzieć, że osiągnęliśmy sukces, patrząc na liczbę stałych i zaangażowanych użytkowników, których baza nieustannie się powiększa - nasza oferta cały czas przyciąga nowych subskrybentów - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Gozdowski, szef Player.pl.
Gozdowski nie podaje natomiast żadnych danych o liczbie klientów platformy.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Platforma duży wzrost liczby subskrybentów zaczęła notować od lutego ub.r., kiedy TVN Grupa Discovery postanowiła zmienić model dystrybucyjny na SVOD. Wówczas wszystkie treści w serwisie dostępne były w płatnych pakietach, wcześniej serwis posiadał model mieszany (np. treści przed premierą w TVN dostępne były odpłatne, a programy i seriale po premierze w telewizji linearnej oglądać można było po obejrzeniu reklam).
W maju 2020 roku wprowadzono obowiązek rejestracji i zalogowania w celu obejrzenia większości dostępnych materiałów, wcześniej z serwisu można było korzystać bez posiadania konta (logowanie było potrzebne tylko w przypadku dostępu do płatnych treści).
- Krokiem milowym w rozwoju platformy była zmiana modelu dystrybucyjnego w lutym ub.r., która bardzo się sprawdziła. Tuż po tej zmianie mieliśmy niższe wyniki w Gemiusie, ponieważ z serwisu mieszanego staliśmy się w pełni płatną platformą. W kolejnych miesiącach jednak udało się nam te wyniki odrobić, co jest ogromnym sukcesem. Uważam, że zmiana modelu to była bardzo dobra biznesowa decyzja - informuje nas Gozdowski.
Wielokrotny wzrost liczby abonentów w ostatnich latach
Player.pl bardzo rzadko podawał liczbę abonentów serwisu. W sierpniu 2020 roku platforma miała 375 tys. subskrybentów. W szczytowym momencie wiosną 2020 roku było to 370 tys. Na koniec 2019 roku liczba abonentów wynosiła około 300 tys., a na koniec 2018 roby było to około 70 tys.
Z naszych ustaleń wynika, że w lutym ub.r. (w okresie zmiany modelu dystrybucyjnego) Player.pl miał około pół mln płatnych użytkowników.
Przez ponad ostatnie ponad trzy lata serwis zwiększył bazę subskrybentów o ponad 20 razy, przez ostatnie dwa lata - ponad cztery razy, a przez ostatni rok - około trzy razy.
- Napływ nowych abonentów jest związany nie tylko z premierami naszych kolejnych produkcji. To wynikowa wielu czynników, od pory roku po zmiany nawyków społeczeństwa. Dbamy z całego serca o naszych użytkowników, udaje nam się ich utrzymać, ponieważ dajemy im to, czego od nas oczekują - mówi nam szef Player.pl.
Dołącz do dyskusji: Player.pl ma 1,5 mln subskrybentów. „Krokiem milowym zmiana modelu dystrybucyjnego”