Poczta nagle podnosi ceny, SMB protestuje
Przedstawiciele Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego (SMB)sprzeciwiają się nagłemu wprowadzeniu nowego cennika przez PocztęPolską - poinformowało SMB w komunikacie.
W tym celu wystosowali list protestacyjny do Urzędu KomunikacjiElektronicznej (UKE), Ministerstwa Infrastruktury oraz PocztyPolskiej. Autorzy apelują do przedstawicieli administracjipublicznej o to, by przestali tolerować monopolistyczne praktykiPoczty Polskiej.
"Podwyżka została wprowadzona w trybie nagłym, bez jakichkolwiekrozmów ze środowiskiem. Nie zadbano przy tym nie tylko okonsultacje, ale wybrano najgorszy z możliwych terminów naprzeprowadzenie tej operacji. Wprowadzenie nowego cennika w lipcubez jakiegokolwiek uprzedzenia, w oczywisty sposób zrujnowałoprecyzyjnie ustalane wcześniej założenia budżetowe" - czytamy wliście SMB.
"Podwyżki wprowadzone przez Pocztę Polską niekiedy sięgnęły 20proc. Oznacza to, że w niektórych obszarach, Poczta Polska, stałasię jednym z najdroższych operatorów w Unii Europejskiej" -czytamy. Jako przykład autorzy listu wskazują, że wysłanie drukubezadresowego w Polsce jest o połowę droższe niż wysyłka zapośrednictwem poczty w Niemczech.
Według członków SMB, których duża część to największe firmywysyłkowe działające w Polsce, Poczta Polska w żaden sposób nieodnosi się do opóźnień w dostarczaniu przesyłek. "Żaden z masowychnadawców, nie otrzymał odszkodowania ani nawet propozycjiodszkodowania za opóźnienia w dostarczaniu przesyłek wynikłepodczas ostatniego strajku pracowników Poczty Polskiej" - czytamy wliście.
W ocenie stowarzyszenia, proces wymiany skrzynek na listy jestbardzo opóźniony. Według szacunków niezależnych operatorówpocztowych, nie wymieniono do tej pory nawet połowy wszystkichskrzynek, a termin kiedy operacja powinna być zakończona mija wsierpniu 2008 roku. Nowe skrzynki mają być dostępne dla wszystkichoperatorów, nie tylko dla listonoszy Poczty Polskiej, jak to jest wprzypadku skrzynek używanych dotychczas.
Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego (SMB) funkcjonuje od1995 roku. Zrzesza firmy z branży marketingu bezpośredniego. Wramach SMB pracuje pięć zespołów roboczych: grupa agencyjna,telemarketingowa, bazodanowa, wysyłkowa oraz interaktywna. Zrzeszaponad 100 firm.
Wzrost cen usług oferowanych przez Pocztę Polską od lipca 2008roku objął przede wszystkim opłaty za przesyłki reklamowe, niektóreprzesyłki listowe i paczki pocztowe. Bez zmian pozostały opłaty zausługi komplementarne, w tym opłaty za traktowanie przesyłkilistowej jako poleconej, potwierdzenie odbioru przesyłkirejestrowanej lub przekazu pocztowego, traktowanie przesyłki jakoprzesyłki z zadeklarowana wartością.
Dołącz do dyskusji: Poczta nagle podnosi ceny, SMB protestuje