Point Group kupiło 67% udziałów Gretix.com
Platforma Mediowa Point Group sfinalizowała umowę wstępną i nabyła67% udziałów spółki Gretix, zarządzającej serwisem internetowymGretix.com, podała spółka w komunikacie. Wartości transakcji niepodano. PMPG poinformowała jedynie, że źródłem finansowaniaudziałów są środki własne inwestora.
Gretix.com jest serwisem internetowym, który za pomocą e-mailoraz SMS przypomina swoim użytkownikom o ważnych dla nichwydarzeniach takich jak urodziny, imieniny, ale takżeniezapłaconych rachunkach czy kończącym się ubezpieczeniu, podano wkomunikacie.
"Jego model biznesowy opiera się na sprzedaży reklamykontekstowej, która dociera do użytkownika razem z ustawionym przezniego przypomnieniem. Dodatkowo za pomocą platformy e-commerce wramach serwisu użytkownicy mogą kupować prezenty oraz dostarczać jepod wskazany adres. Obecnie trwają prace nad uruchomieniem wersjimiędzynarodowej serwisu" - napisała spółka.
"Gretix.com jest również pierwszym w portfolio PlatformyMediowej Point Group serwisem transakcyjnym. Dzięki objęciuudziałów w spółce, PMPG wchodzi na dynamicznie rosnący ryneke-commerce, który tylko w Polsce w ubiegłym roku wzrósł średnio o62% w stosunku do 2006 r., osiągając wartość 8,1 mld zł" - czytamydalej w komunikacie.
Według podpisanego we wrześniu ub. roku porozumienia, PointGroup najpierw kupi 67% udziałów spółki Gretix, a następnie 12%akcji tego podmiotu sprzeda spółce Parrish Media.
PMPG miała 2,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanegoakcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2008 roku wobec 0,26mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 13,36mln zł wobec 6,28 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Point Group kupiło 67% udziałów Gretix.com