Polak 3 godziny dziennie ogląda tv, radio i internet trochę mniej czasochłonne
Przeciętny Polak prawie 3 godziny dziennie ogląda telewizję. Natomiast słuchanie radia i korzystanie z internetu zajmuje mu po ponad 1,5 godziny.
Z badania grupy Aegis Media wynika, że przeciętny Polak z różnego rodzaju mediów korzysta każdego dnia średnio przez 9 godzin i 39 minut. Prawie jedną trzecią tego czasu zajmuje telewizja, a po jednej piątej – przekazy out-of-home i radio. Internet zabiera dwa razy więcej czasu niż prasa albo telefon komórkowy.
Przeciętny Polak przez prawie 3 godziny dziennie ogląda telewizję. Słuchanie radia zajmuje mu ponad godzinę mniej, a korzystanie z internetu – dwa razy mniej czasu.
Telewizja ma zdecydowanie największy zasięg wśród wszystkich mediów – nie korzysta z niej tylko 1 proc. Polaków. Słuchanie radia deklaruje 80 proc. osób, korzystanie z internetu – dwie trzecie, a czytanie gazet lub magazynów – ponad połowa.
Przeciętny słuchacz radia i użytkownik internetu poświęca na to w ciągu dnia ponad 2 godziny i kwadrans, czyli mniej więcej pół godziny mniej niż przeciętny widz ogląda telewizję.
Z telewizji i internetu Polacy korzystają najczęściej po południu i wieczorem, natomiast radia częściej słuchają przed południem.
Badanie Consumer Connection System (CCS) zostało przeprowadzone przez grupę Aegis Media, w której skład w Polsce wchodzą: domy mediowie Carat i Vizeum, agencja interaktywna Hypermedia Isobar oraz agencja reklamy zewnętrznej Posterscope. Na zlecenie Aegis Media wywiady – w domach respondentów i przy użyciu laptopów – w listopadzie i grudniu ub.r. zrealizował instytut badawczy Ipsos Polska. Sondaż objął 3 tys. osób w wieku 15-64 lat, z których 1 tys. mieszka w całym kraju, a 2 tys. – w miastach mających minimum 100 tys. mieszkańców. To grupa reprezentatywna dla 27,2 mln Polaków.
Dołącz do dyskusji: Polak 3 godziny dziennie ogląda tv, radio i internet trochę mniej czasochłonne