Polsat z największymi wpływami z reklam, duży spadek TVN. Liderem Aflofarm
W październiku br. cennikowe wpływy reklamowe telewizji były wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, zaś TVN zanotował spory spadek. Najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm.
W zeszłym miesiącu 2014 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie ponad 2,05 mln spotów reklamowych, o 13,5 proc. więcej niż w październiku ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie ponad 2,41 mld zł, co oznacza wzrost o 4,2 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 370,2 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat, awansujący z miejsca drugiego. Jego przychody były o 2,05 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Z pierwszej na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy zmalały aż o 34,6 proc. do 298,3 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (206,2 mln zł, spadek o 13,6 proc.) i TVP2 (187,2 mln zł, spadek o 2,78 proc.).
Tuż za kanałami tzw. ‘”wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 54,9 mln zł i wzrostem o 17,8 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam. Największymi pochwalić się mogły kanały National Geographic Channel (wzrost o 55,97 proc. do 32,7 mln zł) i AXN (wzrost o 48,22 proc. do 48,92 mln zł).
Stacja | Październik 2013 | październik 2014 |
Polsat | 362 832 560 | 370 284 375 |
TVN | 455 901 760 | 298 287 140 |
TVP1 | 238 786 841 | 206 235 054 |
TVP2 | 192 597 176 | 187 235 526 |
TVN24 | 46 619 681 | 54 921 823 |
Disney Channel | 38 472 482 | 52 140 259 |
AXN | 33 003 695 | 48 918 048 |
TVN7 | 38 278 091 | 43 795 551 |
Discovery | 36 491 020 | 42 784 646 |
TV4 | 36 205 233 | 42 504 550 |
TV PULS | 31 259 440 | 37 098 826 |
National Geographic | 20 936 430 | 32 655 824 |
Polsat2 | 25 564 385 | 31 543 545 |
TLC | 26 363 370 | 30 565 932 |
Comedy Central | 30 928 550 | 30 144 468 |
Stopklatka |
| 28 866 405 |
Investigation Discovery | 26 872 350 | 27 859 577 |
TVP Seriale | 15 957 695 | 23 967 787 |
Disney XD | 23 505 201 | 23 622 542 |
W październiku 2014 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 104,3 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 35,77 proc. Kolejne miejsca zajęły: US Pharmacia (57,8 mln zł) i Orange (56,3 mln zł).
Korporacja | Październik 2013 | Październik 2014 |
AFLOFARM | 76 842 185 | 104 334 328 |
US PHARMACIA INC. | 41 791 768 | 57 775 291 |
ORANGE SA | - | 56 304 053 |
FERRERO | 63 627 113 | 56 044 628 |
NESTLE | 31 577 776 | 53 522 854 |
PROCTER & GAMBLE | 60 619 445 | 48 777 651 |
GRUPA ALLEGRO SP Z OO | 8 567 481 | 34 598 370 |
P4 | 36 382 846 | 34 588 465 |
POLPHARMA | 21 810 391 | 33 541 123 |
UNILEVER | 34 840 701 | 32 815 962 |
POLKOMTEL SA | 51 383 042 | 32 544 221 |
RECKITT BENCKISER | 35 837 854 | 29 266 060 |
GLAXO SMITHKLINE | 20 802 750 | 28 971 221 |
ZABKA POLSKA SA | 17 637 029 | 28 427 013 |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA | 26 022 143 | 27 580 106 |
JERONIMO MARTINS | 23 342 435 | 27 093 659 |
TEVA PHARMACEUTICALS | 25 594 500 | 26 575 040 |
DANONE | 32 058 682 | 24 838 195 |
POLSAT I POLKOMTEL SA | - | 24 036 590 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat z największymi wpływami z reklam, duży spadek TVN. Liderem Aflofarm
to Twój poziom