Polski e-commerce: jedna czwarta kupuje, dwie trzecie szuka wcześniej informacji
23 proc. Polaków kupiło kiedykolwiek coś w internecie, o 1 pkt proc. więcej niż wśród osób z całego świata. Wcześniej informacji o produktach szukało w sieci 69 proc. ludzi z naszego kraju.
Badanie IAB Europe, TNS i Google pokazuje, że przed zakupem w internecie informacje o kupowanych rzeczach wyszukuje w sieci 22 proc. polskich internautów, a na całym świecie - 20 proc. użytkowników. Natomiast przed kupieniem czegoś w tradycyjny sposób wiadomości w sieci szuka 47 proc. internautów z naszego kraju i 41 proc. z całego świata. Wśród obu grup użytkowników z wyszukiwarek korzysta w tym celu 50 proc. użytkowników w Polsce i 42 proc. globalnie. Zarówno w internecie, jak i offline wiadomości o rzeczach planowanych do kupienia szuka, odpowiednio, 38 i 32 proc. internautów.
Urządzenia i internet mobilny są w tym celu używane zdecydowanie rzadziej. W telefonie komórkowym informacje przed zakupem wyszukuje po 4 proc. internautów - zarówno w Polsce, jak i ujęciu globalnym. Tablet wykorzystuje do tego, odpowiednio, 0,5 i 1 proc. użytkowników.
Polscy internauci są nieco bardziej roztropni lub mniej zorientowani niż użytkownicy z całego świata. Przed zakupem w ogóle informacji o produktach, które chcą nabyć, nie szuka bowiem 12 proc. użytkowników z Polski, podczas gdy średnia globalna wynosi 16 proc. Ale przed zakupami w internecie odsetek osób niesprawdzających wcześniej takich wiadomości jest już minimalny, wynosząc 0,75 proc. w Polsce i 1 proc. globalnie.
Badanie Consumer Barometer jest cyklicznie prowadzone przez IAB Europe, TNS i Google. W tym roku objęło 39 krajów i 36 kategorii produktowych.
Dołącz do dyskusji: Polski e-commerce: jedna czwarta kupuje, dwie trzecie szuka wcześniej informacji