Ponad 11-proc. wzrost sprzedaży komórek, Nokia wciąż liderem
W II kwartale bieżącego roku globalna sprzedaż telefonów komórkowych zwiększyła się w ujęciu rocznym o 11,3 proc.
Z danych firmy badawczej IDC, która prognozowała o 2 pkt. proc. wyższy wzrost, wynika że w II kwartale na świecie sprzedano 365,4 miliona telefonów komórkowych, w porównaniu do 328,4 miliona w analogicznym okresie roku 2010.
O 4 proc. rok do roku zmalała sprzedaż klasycznych telefonów. To pierwszy spadek w przypadku tego typu urządzeń od III kwartału 2009 roku. Zmiana była najbardziej odczuwalna na rynkach dojrzałych, takich jak USA, Japonia i Europa Zachodnia, gdzie konsumenci częściej wybierali smartfony.
Pozycję lidera całego rynku utrzymała w I kwartale Nokia, ale jej udział w rynku spadł do zaledwie 24,2 proc. Fiński producent wyprzedził firmy Samsung, LG Electronics, Apple i ZTE.
Pierwsza piątka największych producentów telefonów komórkowych - sprzedaż (w mln) i udział w rynku w II kw. 2011 r.
Firma |
sprzedaż II kw. 2011 |
udz. w ryn. II kw. 2011 |
sprzedaż II kw. 2010 |
udz. w ryn. II kw. 2010 |
zmiana r/r |
Nokia | 88.5 | 24.2% | 111.1 | 33.8% | -20.3% |
Samsung | 70.2 | 19.2% | 63.8 | 19.4% | 10.0% |
LG Electronics | 24.8 | 6.8% | 30.6 | 9.3% | -18.9% |
Apple | 20.3 | 5.6% | 8.4 | 2.6% | 141.8% |
ZTE | 16.6 | 4.5% | 12.2 | 3.7% | 36.0% |
Pozostałe | 145 | 39.7% | 102.3 | 31.2% | 41.7% |
Suma | 365.4 | 100.0% | 328.4 | 100.0% | 11.3% |
Nokia w II kwartale straciła pozycję lidera w segmencie smartfonów, gdzie wyprzedziły ją firmy Apple i Samsung (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Ponad 11-proc. wzrost sprzedaży komórek, Nokia wciąż liderem