Ponad 26 mln sprzedanych smartfonów Xiaomi w I połowie roku
Chińska firma Xiaomi pochwaliła się wyższymi niż oczekiwano wynikami sprzedaży smartfonów w pierwszej połowie bieżącego roku.
Łącznie w ciągu pierwszy 6 miesięcy bieżącego roku nabywców znalazło 26,1 mln smartfonów z logo Xiaomi, a więc o 271 proc. więcej niż przed rokiem. Jest to wynik znacząco wyższy niż przewidywano. Chiński koncern pierwotnie planował bowiem sprzedanie 40 mln urządzeń w ciągu całego roku. Teraz oczekiwania te zweryfikowano, podając, że ogółem w 2014 r. na rynek trafi aż 60 mln słuchawek Xiaomi.
Dla porównania w całym 2013 roku Xiaomi sprzedało 18,7 mln smartfonów, co daje wzrost rzędu 160 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Był to wówczas wynik również wyższy od oczekiwań, które zakładały sprzedaż 15 mln egzemplarzy.
W pierwszym półroczu Xiaomi wygenerowało 5,3 mld dol. przychodu, co w porównaniu z analogicznym okresem z roku ubiegłego daje 149-procentowy wzrost. CEO firmy, Lei Jun podał, że w 2015 roku liczba sprzedanych smartfonów ma przekroczyć próg 100 mln.
Wyniki te czynią Xiaomi najprężniej rozwijającą się azjatycką firmą rynku mobilnego. Chińczycy swoje pierwsze urządzenie wprowadzili na rynek zaledwie 3 lata temu. Obecnie flagowym modelem w ich ofercie jest smartfon MI3. Od niedawna rozszerzyli portfolio również o tablety. Pierwszy tego typu gadżet, MiPad sprzedał się w liczbie 50 tys. egzemplarzy w 4 minuty od uruchomienia dystrybucji.
Dołącz do dyskusji: Ponad 26 mln sprzedanych smartfonów Xiaomi w I połowie roku