SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

KER: reklama Proliveru o jajecznicy z boczkiem sugerowała nieprawdziwe właściwości preparatu (wideo)

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że spot radiowy i telewizyjny preparatu na dolegliwości wątroby Proliver (Aflofarm Farmacja Polska) mógł wprowadzić w błąd, nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy.

Skarga dotyczyła reklamy Proliveru w radiu i telewizji. W obu przypadkach bohaterami była para: mąż poprosił żonę o jajecznicę z boczkiem, ta odmówiła, sugerując, że powinien zadbać o pozom cholesterolu. Mężczyzna pokazał, że stosuje Proliver, który obniża poziom cholesterolu, po czym poprosił o podwójny boczek do posiłku.

Skarżący podnosili, że reklama sugeruje dobroczynny wpływ suplementu na kontrolę poziomu cholesterolu w organizmie. - Reklama sugeruje, że przyjmowanie suplementu diety Proliver obniża poziom cholesterolu, i umożliwia zrezygnowanie z diety o niskiej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych - czytamy w jednej ze skarg wniesionych do KER.

 

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklamy nie były prowadzone w poczuciu odpowiedzialności społecznej. Zespół uznał, że oceniane przekazy reklamowe zawierają treści, które mogą wprowadzać odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanego produktu, nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy.

- Zespół zwrócił uwagę, iż zgodnie z przeznaczeniem składniki suplementu diety Proliver wspomagają właściwe funkcjonowanie przewodu pokarmowego i utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu. Tym samym, nie uzasadnione było sugerowanie w reklamie, iż przyjmując suplement diety można spożywać podwójną porcję boczku / odżywiać się niezdrowo - czytamy w decyzji KER.

Aflofarm Farmacja Polska nie wyraził zgody na uczestnictwo w jakiejkolwiek postaci w postępowaniu przed Komisją Etyki Reklamy.
 

Dołącz do dyskusji: KER: reklama Proliveru o jajecznicy z boczkiem sugerowała nieprawdziwe właściwości preparatu (wideo)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
I bardzo dobrze! Zakazać tych reklam specyfików na wszystko które nie działają na nic z wyjątkiem portfeli.
0 0
odpowiedź
User
Michał
Dlaczego ta reklama ciągle jest puszczana? Mało tego dołożyli przyzwolenie na "serniczek" skandal!
0 0
odpowiedź
User
PetarSedAL
Best onlіnе саsіno
Bіg bоnus аnd Frееsріns
Spоrt bеttіng аnd pоkеr

go now https://tinyurl.com/mskcysz8
0 0
odpowiedź