Puls Biznesu i pb.pl łączą newsroomy
Dziennik "Puls Biznesu" i portal pb.pl (oba Bonnier BusinessPolska) łączą swoje newsroomy. Wspólna redakcja ma rozpocząć pracęna przełomie marca i kwietnia, gdy zakończą się prowadzone obecnieprace przygotowawcze.
Celem połączenia newsroomów jest lepsze wykorzystanie wiedzy iumiejętności dziennikarzy newsowych dla potrzeb dziennika iportalu, a w konsekwencji przyrost prenumeratorów "Pulsu Biznesu" iużytkowników pb.pl.
- Z tradycyjnej firmy, gdzie osobno działały dwa zespołyredakcyjne, przekształcamy się w dostawcę szybkiej, użytecznejinformacji biznesowej. W wielu kanałach. Wszędzie tam, gdzieznajdziemy zyskowny model biznesowy - mówi prezes Bonnier BusinessPolska, Arkadiusz Dawid.
Jacek Ziarno, redaktor naczelny "Pulsu Biznesu" podkreśla, żeplanowane połączenie newsroomów będzie pierwszą taką operacją wPolsce. - Wykorzystamy cudze wzorce, ale i zaproponujemy kilkaoryginalnych, w tym nową funkcję redaktorską. Nasze doświadczeniaposłużą zaś innym redakcjom Bonnier Business Press w Europie -dodaje.
Według władz wydawnictwa nie ma niebezpieczeństwa, że dojdzie doefektu wzajemnej "kanibalizacji". Targety "Pulsu Biznesu" nakładająsię na siebie w stosunkowo niewielkim stopniu. Portal pb.plodwiedza tylko 17 proc. czytelników papierowego dziennika,jednocześnie tylko jedna trzecia użytkowników pb.pl sięga także pogazetę (dane z badania PBC General realizowanego przezMillwardBrown SMG/KRC, fale: VII 2006 - XII 2007 (N=70 247); GC:CCS Pulsu Biznesu (n=363), "pb.pl odwiedzony w ciągu tygodnia"(n=187))
Dołącz do dyskusji: Puls Biznesu i pb.pl łączą newsroomy