Radio coraz dłużej słuchane przez Polaków
Czas słuchania radia przez Polaków systematycznie się wydłuża. Nieco więcej czasu od kobiet poświęcają na to mężczyźni.
W badania Radio Track realizowanym przez instytut MillwardBrown na zlecenie Komitetu Badań Radiowych w pierwszej połowie 2012 roku badani deklarowali, że słuchali radia średnio 263 minuty. Natomiast w pierwszej połowie bieżącego roku wskaźnik ten wzrósł do 270 minut.
Analizując średni czas słuchania radia pod kątem płci badanych, okazuje się że mężczyźni słuchają radia o 11 minut dłużej niż kobiety - średnio 4,5 godziny dziennie. W ciągu ostatniego roku średni czas słuchania radia przez mężczyzn wzrósł o ponad 12 minut, a w przypadku kobiet - o ponad 2 minuty.
Wśród właścicieli firm średni czas słuchania radia wynosi 319 minut. W grupie tej odnotowano największy wzrost - o 16 minut. Zbliżony wzrost tego wskaźnika zaobserwowano także wśród robotników - o 15 minut. W ciągu dnia słuchają oni radia średnio przez nieco ponad 5 godzin.
Pod względem wieku najwierniejszymi słuchaczami radia są osoby od 40 do 59 roku życia - słuchają one radia przez niecałe 5 godzin dziennie, o 14 minut dłużej niż rok temu. Także niecałe 5 godzin dziennie radia słuchają osoby w wieku od 25 do 39 lat - w ciągu ostatniego roku wskaźnik ten wzrósł w tej grupie o ponad 6 minut.
Wzrost średniego czasu słuchania radia widać także przy porównaniu fali kwiecień-czerwiec 2013 z danymi za kwiecień-czerwiec 2012 roku. W tym pierwszym okresie wyniósł on 271 minut, a w drugim - 267 minut.
Źródło danych: Radio Track, Millward Brown, 15-75 lat, średni czas słuchania (min.); styczeń 2012 - czerwiec 2012, N=42123; styczeń 2013 - czerwiec 2013, N=42088; kwiecień 2012 - czerwiec 2012, N=21080; kwiecień 2013 - czerwiec 2013, N=21035.
Dołącz do dyskusji: Radio coraz dłużej słuchane przez Polaków