RASP przed Wirtualną Polską. Facebook w górę, Netflix ze spadkiem (Mediapanel z kwietnia)
W kwietniu br. strony i aplikacje internetowe Ringier Axel Springer Polska miały minimalnie więcej użytkowników niż te Grupy Wirtualna Polska. Spory wzrost osiągnął przeglądarkowy Facebook, a spadek na komputerach zanotował Netflix.
Według badania Mediapanel w kwietniu br. serwisy i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 28,41 mln polskich internautów, czyli 97,3 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Miesiąc do miesiąca zanotowały niewielki spadek, w marcu miały 28,48 mln użytkowników i 97,6 proc. zasięgu.
Serwis i aplikację mobilną YouTube’a odwiedziło 25,96 mln polskich internautów, zapewniając 88,9 proc. zasięgu, wobec 25,65 mln użytkowników i 87,9 proc. zasięgu miesiąc wcześniej.
Facebook przed Allegro, RASP i WP
Liczba polskich użytkowników przeglądarkowej wersji Facebooka zwiększyła się w porównaniu z marcem z 21,54 do 22,31 mln, a zasięg z 73,8 do 76,4 proc. Dzięki temu portal przesunął się o trzy miejsca w górę, wyprzedzając Grupę Allegro, Ringier Axel Springer Polska i Grupę Wirtualna Polska.
Grupa Allegro zanotowała spadek z 22,9 do 22,01 mln odwiedzających, a Grupa Wirtualna Polska - z 21,93 do 21,92 mln. Nad tego drugiego wydawcę wysunęła się Grupa Ringier Axel Springer Polska dzięki wzrostowi z 21,87 do 21,92 mln użytkowników.
Liczba użytkowników Grupy Polsat-Interia poszła w górę z 20,51 do 20,84 mln, a Grupa OLX zanotowała spadek z 17,99 do 17,48 mln.
Wśród nadawców telewizyjnych Grupa TVN z 13,53 mln internautów jest przed Grupą TVP (10,35 mln), a wśród nadawców radiowych Eurozet (13,53 mln użytkowników) wyprzedza Grupę RMF (10,45 mln).
29 mln internautów w Polsce
W badaniu Mediapanel łączną liczbę użytkowników internetu w Polsce oszacowano na 29,1 mln, to o 0,1 mln mniej niż w marcu. Natomiast średnia liczba internautów aktywnych codziennie wyniosła 24,1 mln, po wzroście o 0,2 mln.
OLX.pl za Interią i Ceneo
Google.com zanotowało w kwietniu 27,46 mln użytkowników i 94,1 proc. zasięgu (wobec 27,5 mln użytkowników i 94,2 proc. zasięgu w marcu), a Google.pl - 11,9 mln użytkowników i 40,8 proc. zasięgu (12,7 mln i 43,5 proc. miesiąc wcześniej).
Onet.pl osiągnął wzrost z 17,85 do 18,03 mln odwiedzających, dzięki czemu zwiększył przewagę nad WP.pl, na której liczba internautów zmalała z 17,21 do 16,83 mln.
Interia dzięki wzrostowi z 13,65 do 14,07 mln użytkowników wyprzedziła OLX.pl, który zanotował spadek z 13,94 do 13,28 mln. Przed OLX.pl wysunęło się także Ceneo.pl.
Na SE.pl liczba internautów zmalała z 11,55 do 10,74 mln, a na TVN24.pl - z 10,72 do 9,59 mln.
Na komputerach Netflix w dół, Wirtualna Polska przed Allegro
Strony i aplikacje Grupy Google na komputerach miały 21,93 mln polskich użytkowników i 75,1 proc. zasięgu, wobec 22,39 mln internautów i 76,7 proc. zasięgu miesiąc wcześniej.
YouTube zanotował spadek liczby użytkowników z 16,54 do 16,1 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 15,57 do 15,32 mln.
Liczba użytkowników Grupy Allegro zmalała z 13,94 do 12,76 mln, a Grupa Wirtualna Polska dzięki mniejszemu spadkowi (z 13,63 do 13,12 mln) przesunęła się o pozycję w górę.
Przeglądarkowy Netflix zanotował spadek z 5,71 do 4,64 mln odwiedzających, a Instagram - z 5,32 do 4,74 mln.
Liczba polskich użytkowników Google.com na komputerach zmalała miesiąc do miesiąca z 21,89 do 21,54 mln, a Google.pl - z 10,25 do 9,6 mln.
Allegro.pl zanotowało spadek z 13,68 do 11,93 mln użytkowników, WP.pl - z 9,65 do 9,21 mln, a Onet.pl - z 9,44 do 9,13 mln. Natomiast Interia osiągnęła wzrost z 5,7 do 5,75 mln.
1 2
Dołącz do dyskusji: RASP przed Wirtualną Polską. Facebook w górę, Netflix ze spadkiem (Mediapanel z kwietnia)