Reklama radiowa: VOX FM i TOK FM z największymi wzrostami, na czele RMF FM przed Radiem ZET (TOP 10)
Przychody z reklam stacji radiowych w jedenastu miesiącach br. były wyższe od tych w analogicznym okresie ub.r. o 24,4 proc. Szybciej niż cała reklama radiowa wzrosły w omawianym okresie wpływy z reklam VOX FM, TOK FM i Radia ZET.
W okresie od stycznia do listopada br. rozgłośnie radiowe zarobiły cennikowo na emisji reklam blisko 5 mld zł, czyli 24,4 proc. więcej niż w tym samym czasie w 2014 roku - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe bez rabatów).
Jak zwykle największe przychody osiągnęło radio RMF FM - wyniosły blisko 1,4 mld zł, czyli 16,3 proc. więcej niż rok temu. Przy czym zdecydowanie wyższą dynamikę wpływów z reklam - większą niż cały rynek reklamy radiowej - miały w skali roku VOX FM, TOK FM i Radio ZET.
VOX FM zarobiło 41,6 proc. więcej, a TOK FM - 34,8 proc. Z kolei Radio ZET zwiększyło przychody reklamowe o 25,2 proc., do 989,6 mln zł.
Również pozostałe rozgłośnie z czołowej dziesiątki zwiększyły wpływy reklamowe. W radiowej Trójce marketerzy wydali w tym roku 22,7 proc. więcej niż przed rokiem (249,8 mln zł), a w Jedynce - 17,4 proc. więcej (140,8 mln zł). Eska Warszawa zarobiła 65,2 mln zł (wzrost o 14,4 proc.), a Złote Przeboje Warszawa - 60,2 mln zł (22 proc. więcej).
Do reklamowej czołówki stacji radiowych zakwalifikowały się w tym roku Złote Przeboje Poznań i RMF Classic, a poza nią trafiły Eska Poznań i Eska Wrocław.
Wpływy reklamowe stacji radiowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-XI 2014 |
I-XI 2015 |
zmiana proc. |
RMF FM |
1 171 335 750 zł |
1 361 723 600 zł |
16,3 |
Radio Zet |
790 439 865 zł |
989 581 765 zł |
25,2 |
Program III Polskiego Radia |
203 520 860 zł |
249 812 080 zł |
22,7 |
Program I Polskiego Radia |
119 921 350 zł |
140 823 890 zł |
17,4 |
Tok FM |
74 821 720 zł |
100 822 504 zł |
34,8 |
VOX FM |
52 162 530 zł |
73 880 600 zł |
41,6 |
Eska Warszawa |
56 972 570 zł |
65 150 040 zł |
14,4 |
Złote Przeboje Poznań |
b.d. |
64 244 899 zł |
b.d |
Złote Przeboje Warszawa |
49 356 762 zł |
60 230 848 zł |
22 |
RMF Classic |
b.d. |
59 979 101 zł |
b.d |
razem |
3 999 515 385 zł |
4 973 944 002 zł |
24,4 |
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa: VOX FM i TOK FM z największymi wzrostami, na czele RMF FM przed Radiem ZET (TOP 10)