Reklama radiowa w górę - Jedynka, Trójka i TOK FM zyskały najwięcej
Polskie stacje radiowe w I połowie br. zarobiły z reklam prawie jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały Jedynka, Trójka i TOK FM.
Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych bez autopromocji były o 32,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Licząc z autopromocją, te przychody zwiększyły się o 24,4 proc. Natomiast wydatki na autopromocję wzrosły o 32,6 proc.
>>> Gazety z reklam w I półroczu: „Super Express” i „PB” mocno w górę, „GW” w dół
Największe wzrosty wpływów reklamowych w skali roku osiągnęły w I połowie br. Jedynka - 90,1 proc., Trójka - 87,1 proc., oraz TOK FM - 86 proc. Natomiast liderujące w segmencie radiowym RMF FM zarobiło z reklam 64,9 proc. więcej niż rok wcześniej.
>>> Trójka, Radio Maryja i RMF Classic najwięcej zyskały w I półroczu br.
Dwucyfrowe wzrosty przychodów reklamowych - ale poniżej średniej dla całego segmentu radiowego - zanotowały Złote Przeboje Pogoda Warszawa - 23,5 proc., Eska Łódź - 14,5 proc., oraz Eska Warszawa - 11,1 proc. Natomiast Eska Poznań zarobiła z reklam o 7,6 proc. więcej w skali roku, Eska Wrocław - o 5,6 proc. więcej, a Radio ZET - o 4,6 proc.
>>> Radio Eska sieciowym liderem, Audytorium 17 w dół
Cennikowe wpływy reklamowe w radiu (bez autopromocji) | ||
I półrocze 2011 | I półrocze 2010 | |
RMF FM | 498 793 190 zł | 302 510 374 zł |
Radio ZET | 265 554 926 zł | 253 844 681 zł |
Program III Polskiego Radia | 65 510 805 zł | 35 011 070 zł |
Eska Wrocław | 27 366 948 zł | 25 905 132 zł |
Program I Polskiego Radia | 26 909 550 zł | 14 152 885 zł |
Eska Warszawa | 24 215 800 zł | 21 792 240 zł |
TOK FM | 20 973 355 zł | 11 273 650 zł |
Eska Poznań | 20 678 678 zł | 19 211 293 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 18 892 194 zł | 15 300 546 zł |
Eska Łódź | 15 699 664 zł | 13 712 022 zł |
monitorowane stacje razem | 1 471 372 551 zł | 1 106 991 772 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 1 518 361 923 zł | 1 144 773 892 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 46 989 372 zł | 37 782 120 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa w górę - Jedynka, Trójka i TOK FM zyskały najwięcej
I tu nie chodzi o niemiecki kapitał bo RMF FM powstało z polskiego kapitału.