Reklamy w TV Republice znów drożeją
Za 30-sek. spot w TV Republice w lutym trzeba zapłacić nawet kilka tysięcy więcej niż obecnie - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. Polsat Media, który jest brokerem reklamowym tej stacji podnosi ceny reklam, mimo że w ostatnim czasie zaczęło ubywać reklamodawców na jej antenie.
Z opublikowanego przez Polsat Media cennika na luty wynika, że w niektórych pasmach w TV Republika w wybrane dni ceny reklam zdrożeją nawet o kilka tysięcy.
Obecnie najdroższa reklama w stacji - przy głównym wydaniu serwisu informacyjnego “Dzisiaj” - kosztuje 12 tys.zł. W lutym ten sam spot osiąga cenę 14,1 tys. zł (cena netto, dla spotu 30-sek., bez rabatów). To stawka dla emisji w poniedziałek. Cena we wtorek wynosi maks. 13,5 tys. zł, w środę - 11,1 tys. zł, w czwartek - 12,6 tys. zł, w piątek - 13,2 tys. zł.
Nieco taniej jest w weekend - w soboty reklama przy serwisie kosztuje maks. 8,4 tys. zł, a w niedzielę - 11,1 tys. zł. Oznacza to, że cena dla emisji przy niedzielnym wydaniu wzrosła znacząco - styczniowe stawki zaczynają się od 4,8 tys. zł.
Więcej bloków z wyższymi cenami reklam
Warto również zaznaczyć, że wspomniane ceny spotów dotyczą nie tylko bloków przy głównym wydaniu “Dzisiaj” (jak to jest obecnie). Podobne ceny reklam obowiązują we wszystkich blokach reklamowych w paśmie między godz. 18 a godz. 22, co oznacza, że znacznie podniesiono ceny reklam przy innych programach w tym czasie. Np. obecnie cena reklam jest wyższa tylko w blokach reklamowych przed i po serwisie, przy innych programach między godz. 18 a 22 stawki są nawet kilka tys. zł niższe. W lutym będą na zbliżonym poziomie - różnica wynosi maks. kilkaset złotych. Konkretniej: obecnie spot przy programie “W punkt” po serwisie kosztuje 6,3 tys. zł, w lutym będzie kosztować 11,1 tys. zł.
Dodatkowo od lutego w cenniku TV Republiki, zaraz po serwisie “Dzisiaj” pojawia się program “Gość Dzisiaj” zamiast obecnie wydzielonej prognozy pogody (ta w lutowym cenniku jest tylko w przypadku kilku dni).
To kolejna podwyżka cen reklam w TV Republika, która jest skutkiem jej rosnącej oglądalności. Jeszcze na początku stycznia br. w cenniku reklamowym najdroższy spot kosztował maksymalnie 550 zł. Niedługo potem Polsat Media podwyższył ceny ponad 20-krotnie, bo oglądalność stacji szybowała w górę (po tym, jak na jej antenie pojawili się byli dziennikarze TVP, m.in. Michał Rachoń czy Danuta Holecka, a z TVP1 zniknęły “Wiadomości” zastąpione serwisem nowych władz publicznego nadawcy serwisem “19.30”).
Czytaj także: Sakiewicz: lepiej mieć wyższe ceny niż dużo reklam
Reklam połowę mniej
Jak już informowaliśmy wczoraj, rosnąca oglądalność TV Republika nie przełożyła się na wzrost liczy reklam - tych jest mniej niż przed zwiększeniem liczby widzów. W listopadzie i grudniu ub.r. dziennie emitowano nawet 600 spotów, teraz jest to między 200 a 300.
W znacznym stopniu przyczyniły się do tego decyzje wielu reklamodawców, którzy po ksenofobicznych wypowiedziach Jana Pietrzaka czy Marka Króla o imigrantach zaczęli wstrzymywać swoje kampanie na tym kanale. Wśród nich są m.in. IKEA i mBank, Tarczyński, Provident, Grupa OLX (serwis Otodom.pl), Adamed Pharma, Pyszne.pl, Żabka Polska, Carrefour, Kaufland, Wedel i inni.
Z naszych informacji wynika, że spora część marketerów nie zamierza reklamować się w TV Republika w lutym, co może oznaczać, że liczba spotów na jej antenie spadnie jeszcze bardziej (chyba, że bloki reklamowe zostaną wypełnione autopromocją bądź reklamami np. “Gazet Polskiej Codziennie” i innych prawicowych mediów).
W aktualnej ofercie Polsat Media, TV Republika jest włączona do 2 najpopularniejszych pakietów zakupowych kanałów tematycznych. Pierwszy z nich to Pakiet Ogólny, który liczy 85 kanałów tematycznych (czyli wszystkich w ofercie Polsat Media). Są w nim m.in. wszystkie własne kanały tematyczne Polsatu, stacje BBC, AXN, CBS, Canal+Sport, Puls, Stopklatka, 4Fun itp.
Drugi pakiet to Pakiet Męski obejmujący 41 kanałów tematycznych. Są w nim m.in. takie stacje, jak Polsat News, Polsat Film, Polsat Sport, Czwórka, Eska TV, Puls, SPI Kino Polska, Canal+ Sport.
Dołącz do dyskusji: Reklamy w TV Republice znów drożeją