Reklama w dziennikach: „SE” i „GW” w dół, „Polska” i „Rz” w górę
W maju br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 6,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Wśród czołowych tytułów największe spadki przychodów reklamowych zanotowały „Super Express” i „Gazeta Wyborcza”, za to wzrosty osiągnęły „Polska” i „Rzeczpospolita”.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w „Gazeta Wyborcza” w maju cennikowo zarobiła na reklamach 10,1 proc. mniej niż przed rokiem, a „Super Expressu” (Murator) - aż 25,3 proc. mniej. Wpływy reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) spadły o 6 proc., a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 1 proc.
>>> Rekordowo niska sprzedaż „Rzeczpospolitej”, zyskał „Fakt”
Za to przychody reklamowe „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) wzrosły w skali roku o 10,8 proc, a „Echa Miasta” (Polskapresse) - o 10,3 proc. „Polska” (Polskapresse) zarobiła więcej o 7,4 proc., a „Rzeczpospolita” (Presspublica) - o 5 proc. Natomiast minimalne wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Metro” (Agora) i „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) - odpowiednio: 0,6 i 1,2 proc.
>>> Wszystkie gazety regionalne straciły. „Dziennik Polski aż 22 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
V.2012 | V.2011 | |
Gazeta Wyborcza | 53 926 244 zł | 59 999 294 zł |
Polska | 27 774 845 zł | 25 849 234 zł |
Fakt | 18 059 545 zł | 19 213 304 zł |
Rzeczpospolita | 16 543 848 zł | 15 748 897 zł |
Metro | 9 484 853 zł | 9 425 160 zł |
Super Express | 8 240 680 zł | 11 028 800 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 6 893 034 zł | 6 963 356 zł |
Puls Biznesu | 4 660 435 zł | 4 203 730 zł |
Echo Miasta | 4 279 100 zł | 3 879 543 zł |
Gazeta Pomorska | 3 174 073 zł | 3 135 506 zł |
monitorowane tytuły razem | 181 616 037 zł | 194 952 838 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama w dziennikach: „SE” i „GW” w dół, „Polska” i „Rz” w górę