SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama w dziennikach: „SE” i „GW” w dół, „Polska” i „Rz” w górę

W maju br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 6,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Wśród czołowych tytułów największe spadki przychodów reklamowych zanotowały „Super Express” i „Gazeta Wyborcza”, za to wzrosty osiągnęły „Polska” i „Rzeczpospolita”.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w „Gazeta Wyborcza” w maju cennikowo zarobiła na reklamach 10,1 proc. mniej niż przed rokiem, a „Super Expressu” (Murator) - aż 25,3 proc. mniej. Wpływy reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) spadły o 6 proc., a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 1 proc.

>>> Rekordowo niska sprzedaż „Rzeczpospolitej”, zyskał „Fakt”

Za to przychody reklamowe „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) wzrosły w skali roku o 10,8 proc, a „Echa Miasta” (Polskapresse) - o 10,3 proc. „Polska” (Polskapresse) zarobiła więcej o 7,4 proc., a „Rzeczpospolita” (Presspublica) - o 5 proc. Natomiast minimalne wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Metro” (Agora) i „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) - odpowiednio: 0,6 i 1,2 proc.

>>> Wszystkie gazety regionalne straciły. „Dziennik Polski aż 22 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
 V.2012V.2011
Gazeta Wyborcza53 926 244 zł59 999 294 zł
Polska27 774 845 zł25 849 234 zł
Fakt18 059 545 zł19 213 304 zł
Rzeczpospolita16 543 848 zł15 748 897 zł
Metro9 484 853 zł9 425 160 zł
Super Express8 240 680 zł11 028 800 zł
Dziennik Gazeta Prawna6 893 034 zł6 963 356 zł
Puls Biznesu4 660 435 zł4 203 730 zł
Echo Miasta4 279 100 zł3 879 543 zł
Gazeta Pomorska3 174 073 zł3 135 506 zł
monitorowane tytuły razem181 616 037 zł194 952 838 zł

Dołącz do dyskusji: Reklama w dziennikach: „SE” i „GW” w dół, „Polska” i „Rz” w górę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
privat
Człowiek "salonu" przejął Rzepę, to ludzie "salonu" więcej wydają na reklamę w tej gazecie.
odpowiedź