Reklamy tygodnia: Coca-Cola, Żabka, Pornhub, Żywiec, College Humor (wideo)
W naszym cotygodniowym zestawieniu najciekawszych reklam tym razem znalazły się trzy polskie i dwie zagraniczne. Są to lokalne spoty promujące Coca-Colę i Żabkę oraz plakaty piwa Żywiec, a także zagraniczne: reklama serwisu Pornhub i akcja College Humor.
Żabka - „Mały wielki sklep”
Chwała Żabce za to, że nie straszy już swoim „łowcą promocji”. Ale nie mogło być inaczej, skoro za nową kampanią stoi agencja PZL.
Żabka Polska zaczęła nowy cykl reklam pod hasłem głównym „Mały wielki sklep”, pokazujących zabawne rozmowy i sytuacje w sklepach tej sieci. Tym samym po ponad trzech latach skończył się cykl animowanych spotów ze zwierzętami.
Kampania ma pokazać w pozytywny i aspirujący sposób to, co wyróżnia sieć na tle konkurencyjnych sklepów wielkopowierzchniowych i stanowi największą przewagę rynkową: bezpośrednie relacje ajentów i sprzedawców z klientami.
Akcja reklamowa jest prowadzona od 3 grudnia w telewizji (m.in. kanały TVN, Polsatu i TVP, AXN, Discovery, National Geographic, 4funTV, Puls, nSport, Ale Kino, Canal +, Animal Planet, Mini Mini, Nickelodeon, Disney Chanel) oraz internecie, od 4 grudnia w kinach Multikino, a 9 grudnia zacznie się w radiu (m.in. Rock Radio, Radio Eska, Radio Złote Przeboje, Radio ZET, TOK FM).
Agencje: PZL (kreacja), Iwo Zaniewski (reżyseria), ZenithOptimedia Group (media), Q&A Communications (public relations).
Coca Cola - „Podaruj radość”
Ciekawa akcja angażująca konsumentów, która zapewne spotka się z zainteresowaniem młodych osób. Fajny sposób na skłonienie ich do zakupu napoju i promowania marki.
Kilka dni temu na kanale Abstrachuje TV na YouTube umieszczono blisko siedmiominutowy film, którego głównymi bohaterami są blogerzy i youtuberzy, m.in. Maffashion, Abstrachuje TV. Każdy siedzi za stołem, na którym stoją puszka Coca-Coli i ciężarówka w barwach i z logo napoju - miniatura tych, które można oglądać w jego świątecznej kampanii.
Internetowi twórcy opowiadają o emocjach towarzyszących świętom Bożego Narodzenia, radości, szczęściu itp. Zachęcają też do udziału w konkursie, w którym nagrodami są świąteczne życzenia od nich złożone wskazanej osobie w imieniu uczestnika zabawy oraz gadżety Coca-Coli. By wziąć udział w tej zabawie, należy „podarować komuś radość”, uwiecznić to w klipie lub na zdjęciu które później trzeba wrzucić na Instagram albo YouTube'a z tagami #podarujradosc #cocacolapolska #abstrachujetv. W materiale musi być też widoczna puszka Coca-Coli.
Żywiec: plakaty z gwarą śląską
Ta kampania przykuwa uwagę, bo jest niesztampowa i stawia na oryginalność - wykorzystuje do promocji marki gwarę śląską. Szkoda tylko, że nie wszyscy Polacy będą mieli okazję ją zobaczyć.
W regionie śląskim ruszyła kampania reklamowa piwa Żywiec oparta na hasłach w gwarze śląskiej. W reklamach marka Żywiec w charakterystyczny dla swojej komunikacji, żartobliwy sposób pokazuje, że pasują do niej niektóre słowa i zwroty z gwary śląskiej. Producent piwa podkreśla, że slogan przygotowano we współpracy ze stowarzyszeniem Pro Loquela Silesiana Towarzystwo Kultywowania i Promowania Śląskiej Mowy.
W ramach akcji w 13 śląskich miastach (m.in. Katowicach, Bytomiu, Zabrzu i Gliwicach) Żywiec sponsoruje internet w 33 autobusach komunikacji miejskiej.
Kampania obejmuje też inne nośniki outdoorowe (billobardy, citilighty, frontlighty, siatki i bankomaty), internet (reklamy i konkurs facebookowy, w którym należy przetłumaczyć słowa z nowomowy internetowej na gwarę śląską) oraz sklepy (materiały POS). Będzie prowadzona do końca grudnia.
Agencje: Just (kreacja), Gong (internet), Roots PR (public relations).
Pornhub: prezent dla staruszka
W tym przypadku na wyróżnienie zasługuje subtelność, z jaką mamy do czynienia przy promocji serwisu pornograficznego. A także fakt, że jego bohaterem jest starszy pan, nie zaś roznegliżowane panienki.
W nowym spocie serwisu Pornhub rodzina spotyka się w świątecznej atmosferze. Są prezenty, uściski, uśmiechy i wspólne zdjęcia. Jedynym członkiem grupy, który nie uczestniczy w tej radosnej atmosferze, jest siedzący na uboczu w fotelu starszy pan ze zgaszonym wzrokiem i smutnym wyrazem twarzy.
Staruszka dostrzega w pewnym momencie młody chłopak - zapewne wnuk starszego człowieka. Chłopak przypomina sobie o tym, że ma dla dziadka prezent. Kiedy starszy pan otwiera kopertę nie kryje wzruszenia i czule ściska wnuka. Kamera zaś pokazuje dłoń staruszka trzymającą kartę prezentową pozwalającą na dostęp do konta premium w pornograficznym serwisie Pornhub.
Agencja: Officer & Gentleman z Madrytu.
College Humor - „Go to College”
Świetna akcja, która pokazuje, że nawet żona głowy państwa ma sporo dystansu do siebie. Brawo Michelle Obama.
Michelle Obama, pierwsza dama Stanów Zjednoczonych, połączyła siły z College Humor oraz członkiem ekipy Saturday Night Live, Jayem Pharoah. Efektem kooperacji jest numer „Go to College”, w którym Obama rapuje. Piosenka ma zachęcać młodych Amerykanów do edukacji.
Michelle Obama niedawno przyznała, że jej ulubionym utworem 2015 roku jest „Uptown Funk” Marka Ronsona i Bruno Marsa.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Coca-Cola, Żabka, Pornhub, Żywiec, College Humor (wideo)