SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy tygodnia: Grolsch, Manti Fresh, Heineken, Beko i „H jak Hiv” (wideo)

Przedstawiamy najciekawsze kampanie reklamowe mijającego tygodnia. Są to dwie polskie reklamy produktów komercyjnych (piwa Grolsch i gumy Manti Fresh), polska adaptacja globalnej kampanii Beko, zagraniczna reklama Heinekena oraz polska kampania społeczna „H jak Hiv”.

Fundacja Studio Psychologii Zdrowia: H jak Hiv

Niezwykle dogłębnie pokazany ogromny problem społeczny, jakim jest dyskryminacja osób zarażonych wirusem HIV. Spot tym bardziej przejmujący, że o problemie mówią dzieci. Dlatego przykuwa uwagę.

Kampania stanowi odpowiedź Fundacji Studio Psychologii Zdrowia na stygmatyzację społeczną i dyskryminację dzieci zarażonych wirusem HIV (fundacja otrzymuje sygnały o takich formach wykluczenia).

W spocie przygotowanym na potrzeby akcji grupa dzieci przekonuje, że HIV to zwyczajna choroba, którą trudno się zarazić, dlatego cierpiącą na nią koleżankę traktują normalnie.
Klip podkreśla, że bariery społeczne w funkcjonowaniu dzieci żyjących z HIV tworzą dorośli, oraz zachęca do przekazywania 1 proc. podatku na rzecz Fundacji Studio Psychologii Zdrowia, prowadzącej od lat wspólnie z Kliniką Chorób Zakaźnych Wieku Dziecięcego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego szeroką działalność poradniczą (psychologiczną, socjalną i prawną) dla osób żyjących z HIV.

Kampania obejmuje emisję spotu w kanałach Telewizji Polskiej oraz działania i materiały w internecie, m.in. na stronie Rodzina-na-plus.pl. Obecna odsłona akcji potrwa do końca maja, po czym ruszy kolejna, dotyczącą dyskryminacji dorosłych osób cierpiących na HIV.

Realizacja: akcję wymyśliły Małgorzata Kruk i reprezentująca Fundację Inspiratornia Maja Ruszpel, Jakub Burakiewicz (nakręcił spot), Rafał Skalski (reżyseria), Koi Studio (produkcja)

 


Grolsch: 400 lat kreatywności „za Grolsch kultury”

Agencje: GPD Agency (kreacja i produkcja outdoor), Lubię to (internet), MEC (planowanie i zakup mediów), Tailor Made PR (public relations).

Brawo za kreatywność i zupełnie nowe podejście do tematu. Piwo i sztuka - wydaje się mało prawdopodobne, a jednak można. Można budować świadomość piwnej marki w innym niż przywykliśmy kontekście - niekoniecznie pokazując pianę i złocisty napój, ale dzieła sztuki z hasłami opisującymi życie współczesnych młodych osób.

Kampania z okazji 400-lecia istnienia piwa Grolsch. Akcja, kontynuująca inicjatywę „Za Grolsch kultury”, jest oparta na połączeniu klasycznych obrazów z hasłami opisującymi życie współczesnych młodych osób. Zestawienie w reklamach klasycznych dzieł światowego malarstwa z hasłami nawiązującymi do memów i funkcjonowania młodych ludzi w rzeczywistości internetowej ma podkreślać znaczenie kreatywnej ekspresji i niezależnego myślenia.

Działania obejmują nośniki outdoorowe w całym kraju oraz działania w internecie (m.in. na portalach społecznościowych).






Manti Fresh: Nowe połączenie na pieczenie

Agencje: Hand Made (kreacja), Selfish i Badi Badi (produkcja), Starcom (planowanie i zakup mediów)

Ciekawa koncepcja zarówno produktu, jak i reklamy. Pierwsza na rynku guma do żucia na zgagę i niestrawność– tu gratulacje za innowacyjność w kategorii. Kreacja zaskakuje bo odbiega od tych charakterystycznych dla produktów farmaceutycznych. Produkt leczniczy promowany jest bez udziału lekarza, bez nudnych tyrad na temat zgagi i niestrawności, bez graficznego obrazowania ludzkiego żołądka.

Reklamy wprowadzonej właśnie do sprzedaży gumy do żucia na zgagę i niestrawność Manti Fresh podkreślają, że produkt ten łączy skuteczność preparatu na zgagę i niestrawność ze świeżością gumy do żucia. Manti Fresh to nowa wersja oferowanych przez USP od wielu lat tabletek Manti. Kampania potrwa do końca br. Jest prowadzona w telewizji i internecie.

 


Heineken Light: Neil Patrick Harris nie odda pieniędzy

Agencja: Wieden + Kennedy Nowy Jork

Kolejny przykład ciekawej kreacji promującej piwną markę. W dwuminutowym klipie reklamowany produkt pokazano zaledwie przez kilkanaście sekund pod koniec, a sama reklama przedstawia zabawną historię rozegraną w zwykłym spożywczaku. Do tego zabawny choć zakłopotany Neil Patrick Harris.

Heineken rozpoczął nową kampanię piwa Heineken Light. Działania obejmują emisję 15-sekundowego spotu, który jest tak naprawdę teaserem reklamy internetowej - dwuminutowego klipu autorstwa agencji Wieden + Kennedy z Nowego Jorku.

W krótszym wideo Harris mówi: „Heineken Light. To najlepsze piwo light jakiego kiedykolwiek próbowałeś lub dostaniesz zwrot pieniędzy. Ale nie ja. Ja nie oddam. Ktoś. Ktoś inny. Ktoś z Heinekena. Tak sądzę”.

 

Akcja spotu internetowego, który jest rozwinięciem krótszej jego wersji rozgrywa się w sklepie spożywczym, do którego Harris przyszedł kupić owoce. Zostaje rozpoznawany przez kolejne osoby, które jednak pamiętają go nie z filmów i seriali, w których gra, ale właśnie z reklamy Heinekena Light, w której gwarantuje zwrot pieniędzy. Harris musi im tłumaczyć, że to nie on oddaje pieniądze. Gwarancja zwrotu pieniędzy jest realna, ale opcja ta nie jest dostępna na wszystkich rynkach.

 


Beko: dołącz do drużyny FC Barcelona

Całkiem niekonwencjonalna reklama sprzętu AGD, w której marka promuje swoje produkty bez konieczności nachalnego ich eksponowania. Fajne i ciekawe zestawienie analogicznych aktywności piłkarzy i czynności wykonywanych właśnie przy pomocy sprzętu AGD, jak np. kręcąca się piłka do nogi i bęben od pralki, malowanie linii boiska - dekorowanie ciasta, krąg piłkarzy na boisku - zastawiony stół.

W spocie Beko - zaprezentowanym po raz pierwszy przy okazji zwycięskiego meczu FC Barcelona z Realem Madryt - Lionel Messi, Neymar Jr., Gerard Piqué, Luis Suárez i Andrés Iniesta pokazują, że zgraną drużynę tworzą nie tylko na boisku, lecz także w czasie wolnym. Klip opiera się na zestawieniu analogicznych aktywności piłkarzy i osób wykonujących czynności domowe przy użyciu sprzętu AGD marki Beko.

Kampania obejmuje reklamy w telewizji, na outdoorze oraz aktywności w internecine (m.in. w serwisach społecznościowych, oparte na tagu #JoinOurTeam).

Beko jest sponsorem FC Barcelona od lata 2014 roku, w ramach współpracy logo marki znajduje się na rękawach koszulek piłkarzy klubu.

 

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Grolsch, Manti Fresh, Heineken, Beko i „H jak Hiv” (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl