Rośnie liczba subskrypcji cyfrowej prasy. 10 milionów abonentów w półtora roku
W ciągu 1,5 roku globalna liczba subskrybentów cyfrowych wersji wiodących tytułów prasowych uległa podwojeniu i obecnie sięga prawie 20 mln - wynika z raportu organizacji FIPP i CeleraOne. Na szczycie listy znajduje się „The New York Times” z grupą 3,8 mln subskrybentów, w zestawieniu pojawia się „Gazeta Wyborcza”, zaś największy wzrost abonentów na sześciokrotnym poziomie zanotował amerykański „The Athletic”.
Tegoroczna wersja „Global Digital Subscription Snapshot” to drugie tego rodzaju opracowanie w historii przygotowane przez organizacje FIPP oraz CeleraOne.
Autorzy raportu dotyczącego liczby subskrypcji cyfrowej prasy zaznaczają, że w swoim zestawieniu uwzględnili dane pochodzące od największych wydawców internetowych wersji gazet i czasopism, zabrakło w nim jednak informacji dotyczących wielu mniejszych wydawnictw.
Okazuje się, że w okresie 1,5 roku dzielącego poprzednie i obecne wydania raportu liczba subskrybentów cyfrowych wersji wiodących tytułów prasowych wzrosła globalnie z 10 do prawie 20 mln.
Raport zwraca uwagę na kilka przykładów sukcesu we wprowadzaniu przez wydawców paywalla i przyciągania do oferowanych za nim treści nowych użytkowników.
W ubiegłorocznej wersji raportu „Global Digital Subscription Snapshot” magazyn „The Athletic” posiadał 100 tys. abonentów. Tymczasem do lipca br. ich liczba wzrosła do ponad 600 tys., co oznacza największą dynamikę przyrostu w całym zestawieniu. Z kolei holenderski „De Correspondent” posiadający 60 tys. płacących użytkowników po wprowadzeniu anglojęzycznej wersji online zwiększył liczbę odbiorców o kolejne ponad 45 tys.
Ostatecznie na liście opublikowanej w raporcie znalazło się 70 tytułów prasowych. Na szczycie zestawienia jest „The New York Times” z liczbą 3,8 mln cyfrowych subskrybentów po dodaniu do tej grupy 273 tys. nowych abonentów w III kwartale br. Podium zostało zdominowane przez wydawców pochodzących z USA, bowiem na 2. miejscu jest „The Informer” (2,1 mln abonentów) oraz „The Wall Street Journal” z liczbą subskrybentów przekraczającą 1,8 mln.
Na 23. pozycji zestawienia znalazła się „Gazeta Wyborcza”, jednak pozycja dziennika na liście została ustalona na podstawie danych z II kwartału br. (192 tys. ezg.) Tymczasem według wyników za III kwartał liczba cyfrowych prenumerat „GW” przekroczyła już 200 tys., nie wiadomo zatem czy polski tytuł nie pokonał już znajdujących się tuż przed nim argentyńskiego „Clarin” i francuskiego „Le Monde”.
Poniżej zestawienie tytułów z największą liczbą cyfrowych subskrybentów
Dołącz do dyskusji: Rośnie liczba subskrypcji cyfrowej prasy. 10 milionów abonentów w półtora roku