„Rzeczpospolita” testuje nowy serwis internetowy w RWD. CMS od NewsCycle Solutions
Nowa odsłona serwisu internetowego „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) została udostępniona w wersji testowej. - To koniec pierwszego etapu cyfryzacji dziennika - informuje Wirtualnemedia.pl Marcin Kowalczyk, szef pionu cyfrowego w wydawnictwie.
Nowa odsłona serwisu „Rzeczpospolitej”, działającego pod adresem Rp.pl, ma inną szatę graficzną i układ niż dotychczasowa. Menu główne jest podzielone na dwie części: górną - zawierającą trzy podstawowe sekcje (Wydarzenia, Ekonomia, Prawo), oraz boczną - z poszczególnymi kategoriami i podkategoriami. Obie części menu są widoczne cały czas przy przewijaniu strony w dół (boczną można zwinąć).
Na stronach głównych poszczególnych sekcji są większe tytuły i grafiki. Ponadto bardziej wyeksponowano przyciski odsyłające do portali społecznościowych.
Serwis - udostępniony na razie pod adresem beta.rp.pl - działa w technologii Responsive Web Design, co oznacza, że automatycznie dostosowuje się do wielkości ekranu urządzenia, na którym jest przeglądany.
Przypomnijmy, że we wrześniu br. strony Gremi Business Communication z kategorii biznesowo-prawnej zanotowały 828,9 tys. użytkowników i 8,51 mln odsłon krajowych, a z kategorii informacyjno-publicystycznej - 683,1 tys. użytkowników i 10,06 mln odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
Marcin Kowalczyk, szef pionu cyfrowego Gremi Business Communication, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl podkreśla, że nowa wersja portalu Rp.pl to tylko najbardziej widoczna część zmian w wydawnictwie wprowadzanych w kierunku cyfryzacji. Zakończyło się już wdrażanie nowego CMS-u, z którego korzystają dziennikarze, redaktorzy i graficy.
CMS został kupiony od firmy NewsCycle Solutions oferującej podobne rozwiązania wydawcom z całego świata. - Jest on przystosowany do zarządzana treściami w wielu kanałach: od mobile, przez social media, po tradycyjny internet - opisuje Kowalczyk.
W serwisie działa również technologia od firmy MPP Global Solutions służąca do zarządzania treściami w płatnym dostępie. - Postawiliśmy na narzędzia globalne, ponieważ chociaż nie są najtańsze, to ustanawiają nowe standardy, a do tego zapewniają pełne wsparcie przy ewentualnych modyfikacjach - tłumaczy Marcin Kowalczyk.
Krótkie informacje i odnośniki do nowej wersji Rp.pl pojawiły się już na obecnej domyślnej stronie głównej portalu oraz w papierowym wydaniu „Rzeczpospolitej”. - Chcemy zachęcać czytelników naszej wersji papierowej do korzystania ze strony internetowej, aktualizowanej przez całą dobę. Liczymy też na pozyskanie nowych użytkowników - deklaruje Kowalczyk. Dodaje, że o aktualności różnych wersji dziennika świadczy choćby to, że od drugiej połowy września jego wydanie elektroniczne „Rzeczpospolitej” jest udostępniane już poprzedniego dnia o godz. 21 (więcej na ten temat).
Nowa wersja Rp.pl będzie testowana do końca br., po czym definitywnie zastąpi obecną odsłonę portalu.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” testuje nowy serwis internetowy w RWD. CMS od NewsCycle Solutions