SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sądy uchylają zakaz emisji porównawczego spotu Minerado (wideo)

Sądy okręgowe w Olsztynie i Rzeszowie uchyliły wprowadzony nawniosek Maspeksu zakaz prowadzenia kampanii reklamowej napojuMinerado. Wcześniej z trzech innych sądów firma sama wycofała takiewnioski.

Spór, który od miesiąca toczą firmy Maspex i Agros Nova, dotyczyprowadzonej przez tą drugą kampanii reklamowej napoju Minerado. Wspocie jest on zestawiany z produkowanym przez to pierwszeprzedsiębiorstwo Caprio wraz z informacją, że w przeciwieństwie doniego nie zawiera sztucznych słodzików. Maspex uznał, że takiprzekaz dyskredytuje ten produkt, stanowiąc przejaw niedozwolonejreklamy porównawczej, i skierował do kilku sądów okręgowych wnioskio zabezpieczenie powództwa, czyli przerwanie tej kampanii.




Decyzja sądu w Olsztynie o zabezpieczeniu powództwa wstrzymała -po zaledwie dwóch tygodniach obecności w telewizji - emisję spotówMinerado. Jednak niedługo potem zarówno sąd w Olsztynie, jak iRzeszowie odrzucił wnioski w wyniku zażalenia firmy Agros Nova,natomiast Maspex wycofał się z tych roszczeń w sądach w Warszawie,Lublinie i Krakowie. Producent Minerado nie kryje satysfakcji zuchylenia zakazu prowadzenia tej kampanii. - Maspex wykorzystałluki prawne, żeby zablokować nasze działania i zyskać na czasie -twierdzi Joanna Bancerowska, PR manager Agros Nova. W najbliższymczasie postanowienie w tej sprawie wyda sąd w Bielsku-Białej.

Komentarz Szymona Gutkowskiego, dyrektora zarządzającegoagencji DDB Warszawa
Uważam, że spot Minerado zpunktu widzenia strategii reklamowej nie przekracza granic reklamyporównawczej, tylko jest przejawem zdrowej konkurencji rynkowej.Przypomnę, że napój Caprio był reklamowany niedawno pod hasłem "Znatury bez cukru" sugerującym, że nie zawiera sztucznych substancjisłodzących. Formułując tak zdecydowany przekaz, marka musi sięliczyć z ripostą konkurencji. Spot Minerado porusza też kwestięważną dla konsumentów, zachęcając ich do uważnego czytania napisówi list składników na opakowaniach. W reklamie moje wątpliwości budzi jedynie dobór muzyki. Komunikat lektora jest takjednoznaczny, że takie tło dźwiękowe odbiera mu tylko niecowiarygodności.

Dołącz do dyskusji: Sądy uchylają zakaz emisji porównawczego spotu Minerado (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl