SAR i PSML publikują kolejny rozdział Białej Księgi, dotyczący przetargów na full service
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów PSML wraz z partnerami oraz przedstawicielami reklamodawców ogłosili kolejny rozdział Białej Księgi. Dotyczy przetargów na usługi typu full service.
Rozdział zawiera przygotowane przez klientów i agencje rekomendacje, wskazówki wzorcowe, narzędzia oraz dokumenty przetargowe z myślą o efektywności komunikacji marketingowej.
W dokumencie znalazły się m.in. wytyczne takie jak:
• źródła dla budowania wiedzy o rynku agencji Full Service,
• zapytanie o informację RFI (Request For Information) w kategorii Full Service,
• rekomendowane modele przetargów Full Service,
• szczegółowy harmonogram i minimalny czas w przetargu Full Service,
• efektywna komunikacja w przetargach - Brief, indywidualny de-Briefing, sesje kierunkowe,
• kryteria i wagi ocen w przetargach Full Service,
• terminy płatności i koszt pieniądza w czasie,
• opłaty za udział w przetargu,
• ochrona praw autorskich w przetargu.
Każde zagadnienie opisano w formie praktycznych wytycznych, które uzupełniają wzory dokumentów przetargowych (Brief, RFI, Scope of Work- lista produktów i usług agencji w kategorii Full Service).
- Publikowanym standardem, wytycznymi i narzędziami przypominamy, że jako Reklamodawcy i Agencje mamy realny wpływ na dobre praktyki i efektywność współpracy. Zastosowanie rekomendacji wypracowanych w Białej Księdze nie znosi ani nie ogranicza konkurencyjności, nie osłabia koncentracji na cenie i jakości kupowanych usług, nie faworyzuje żadnej ze stron relacji biznesowej. Ale w bezpośredni lub pośredni sposób realnie poprawia: szybkość, efektywność i koszty procesów, cenę i jakość kupowanych usług i w końcu finalne efekty komunikacji marketingowej - mówi Dariusz Andrian, prezes SAR.
Z treścią rozdziału można się zapoznać na stronie DobryPrzetarg.com.pl.
Full Service zdefiniowano w dokumencie jako obszar komunikacji marketingowej obejmujący więcej niż jedną specjalizację w komunikacji, projektowany na długi okres, uwzględniający strategiczne podejście i prowadzenie marki oraz komunikacji.
Biała Księga - nowe standardy przetargów
Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej powstała w efekcie ponad dwuletnich prac branżowych organizacji, przedstawicieli działów zakupów oraz klientów, podjętych w ramach tzw. Dialogu Branżowego. Inicjatywę rozpoczęły dwie organizacje – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki. Dokument wprowadza jednolite dla wszystkich sygnatariuszy praktyki w zakresie zakupu usług komunikacji marketingowej.
Dotychczas opublikowane zostały następujące rozdziały: Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej (Rozdział Ogólny), Przetarg na PR, Przetarg Eventowy, Przetarg Incentive Travel, Przetarg Full Service.
Najbliższe rozdziały Białej Księgi zostaną opublikowane w październiku i listopadzie i obejmą obszary: produkcja filmów reklamowych oraz media. Ostatnie publikacje obejmą obszary: digital, branding i badania marketingowe.
Dołącz do dyskusji: SAR i PSML publikują kolejny rozdział Białej Księgi, dotyczący przetargów na full service
Każdy z branży zna short (?) listę agencji, które w ogóle nie startują w przetargach, a biznes się kręci. Norma.
1. Nie startować do zleceń płatnych mniej niż średnia stawka rynkowa,
2. Nie startować do zleceń rozliczanych na termin dłuższy niż 7 dni.
3. Nie startować do zleceń dla firm, które nie płaciły i nie płacą w terminie.
Koniec Białej Księgi Reklamy.