„Scooby - Doo!” na czele magazynów dziecięcych. „Monster High” o 62 proc. w dół
W lutym br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazł się magazyn „Scooby - Doo!”, który wyprzedził „Zabawy i Marzenia z Barbie”. Najwięcej zyskała „Księżniczka”, zaś najwięcej stracił „Monster High”.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Scooby - Doo!” (Media Service Zawada) w lutym 2015 roku wyniosła 54 047 egz. W porównaniu do lutego 2014 roku zmniejszyła się ona o 5,71 proc. W analogicznym okresie rok wcześniej tytuł ten był jednak drugi.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce spadły „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) z wynikiem na poziomie 46 684 egz., niższym o 20,86 proc. niż rok wcześniej.
Podium uzupełnia „Mój Kucyk Pony” (Egmont Polska), który rok wcześniej był piąty. Sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 44 209 egz., po spadku o 1,16 proc. (więcej na ten temat).
Z siódmego na czwarte miejsce awansowała „Księżniczka” (Egmont Polska), której wynik zwiększył się o 26,67 proc. do 42 681 egz. - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Natomiast najwięcej stracił „Monster High” (Egmont Polska), który spadł z pozycji szóstej na jedenastą. Jego wynik sprzedażowy w lutym br. zmniejszył się bowiem o 61,58 proc. do 15 899 egz.
ZKDP | luty | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Scooby - Doo! | 74 976 | 54 839 | 54 047 | 79 967 | 57 317 | 57 317 |
Zabawy i Marzenia z Barbie | 70 000 | 46 684 | 46 684 | 75 000 | 58 990 | 58 990 |
Mój Kucyk Pony | 60 328 | 44 209 | 44 209 | 55 000 | 44 727 | 44 727 |
Księżniczka | 55 000 | 42 681 | 42 681 | 52 000 | 33 695 | 33 695 |
Kubuś i Przyjaciele | 48 000 | 40 344 | 40 344 | 55 000 | 47 052 | 47 050 |
Violetta Oficjalny Magazyn | 50 000 | 39 213 | 39 213 | 54 919 | 45 156 | 45 156 |
Lego Friends. Magazyn | 49 837 | 33 393 | 33 393 | - | - | - |
Ben 10 Magazyn | 42 957 | 33 048 | 33 048 | 39 995 | 28 873 | 28 873 |
Świnka Peppa Magazyn | 42 983 | 32 734 | 32 734 | - | - | - |
Auta | 40 000 | 26 540 | 26 540 | 50 000 | 28 166 | 28 166 |
Monster High | 43 000 | 15 899 | 15 899 | 73 000 | 41 382 | 41 382 |
W lutym 2015 roku w porównaniu do stycznia 2015 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 77,30 proc.) pochwalić się mógł „Kubuś i Przyjaciele” (Egmont Polska). Z kolei najwięcej straciła tutaj „Księżniczka” - było to 13,48 proc.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | luty | styczeń | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Scooby - Doo! | 74 976 | 54 839 | 54 047 | 79 961 | 59 197 | 58 799 |
Zabawy i Marzenia z Barbie | 70 000 | 46 684 | 46 684 | 70 000 | 39 549 | 39 549 |
Mój Kucyk Pony | 60 328 | 44 209 | 44 209 | 60 000 | 37 745 | 37 745 |
Księżniczka | 55 000 | 42 681 | 42 681 | 62 244 | 49 328 | 49 328 |
Kubuś i Przyjaciele | 48 000 | 40 344 | 40 344 | 39 000 | 22 755 | 22 755 |
Violetta Oficjalny Magazyn | 50 000 | 39 213 | 39 213 | 50 000 | 37 738 | 37 738 |
Lego Friends. Magazyn | 49 837 | 33 393 | 33 393 | 49 923 | 29 777 | 29 777 |
Ben 10 Magazyn | 42 957 | 33 048 | 33 048 | 42 979 | 29 580 | 29 580 |
Świnka Peppa Magazyn | 42 983 | 32 734 | 32 734 | 42 978 | 31 181 | 31 181 |
Auta | 40 000 | 26 540 | 26 540 | 43 000 | 22 203 | 22 203 |
Monster High | 43 000 | 15 899 | 15 899 | 44 880 | 17 381 | 17 381 |
Pisma „Lego Legends of Chima”, „Filly Magazyn”, „Magazyn MiniMini”, „W Siodle”, wydawane przez Media Service Zawada, miały w tym roku wydania lutowo-marcowe. Ich dane pojawią się dopiero w deklaracjach za marzec.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Scooby - Doo!” na czele magazynów dziecięcych. „Monster High” o 62 proc. w dół