„Scooby - Doo!” na czele magazynów dziecięcych. „Monster High” o 62 proc. w dół
W lutym br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazł się magazyn „Scooby - Doo!”, który wyprzedził „Zabawy i Marzenia z Barbie”. Najwięcej zyskała „Księżniczka”, zaś najwięcej stracił „Monster High”.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Scooby - Doo!” (Media Service Zawada) w lutym 2015 roku wyniosła 54 047 egz. W porównaniu do lutego 2014 roku zmniejszyła się ona o 5,71 proc. W analogicznym okresie rok wcześniej tytuł ten był jednak drugi.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce spadły „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) z wynikiem na poziomie 46 684 egz., niższym o 20,86 proc. niż rok wcześniej.
Podium uzupełnia „Mój Kucyk Pony” (Egmont Polska), który rok wcześniej był piąty. Sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 44 209 egz., po spadku o 1,16 proc. (więcej na ten temat).
Z siódmego na czwarte miejsce awansowała „Księżniczka” (Egmont Polska), której wynik zwiększył się o 26,67 proc. do 42 681 egz. - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Natomiast najwięcej stracił „Monster High” (Egmont Polska), który spadł z pozycji szóstej na jedenastą. Jego wynik sprzedażowy w lutym br. zmniejszył się bowiem o 61,58 proc. do 15 899 egz.
ZKDP |
luty |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Scooby - Doo! |
74 976 |
54 839 |
54 047 |
79 967 |
57 317 |
57 317 |
Zabawy i Marzenia z Barbie |
70 000 |
46 684 |
46 684 |
75 000 |
58 990 |
58 990 |
Mój Kucyk Pony |
60 328 |
44 209 |
44 209 |
55 000 |
44 727 |
44 727 |
Księżniczka |
55 000 |
42 681 |
42 681 |
52 000 |
33 695 |
33 695 |
Kubuś i Przyjaciele |
48 000 |
40 344 |
40 344 |
55 000 |
47 052 |
47 050 |
Violetta Oficjalny Magazyn |
50 000 |
39 213 |
39 213 |
54 919 |
45 156 |
45 156 |
Lego Friends. Magazyn |
49 837 |
33 393 |
33 393 |
- |
- |
- |
Ben 10 Magazyn |
42 957 |
33 048 |
33 048 |
39 995 |
28 873 |
28 873 |
Świnka Peppa Magazyn |
42 983 |
32 734 |
32 734 |
- |
- |
- |
Auta |
40 000 |
26 540 |
26 540 |
50 000 |
28 166 |
28 166 |
Monster High |
43 000 |
15 899 |
15 899 |
73 000 |
41 382 |
41 382 |
W lutym 2015 roku w porównaniu do stycznia 2015 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 77,30 proc.) pochwalić się mógł „Kubuś i Przyjaciele” (Egmont Polska). Z kolei najwięcej straciła tutaj „Księżniczka” - było to 13,48 proc.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
luty |
styczeń |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Scooby - Doo! |
74 976 |
54 839 |
54 047 |
79 961 |
59 197 |
58 799 |
Zabawy i Marzenia z Barbie |
70 000 |
46 684 |
46 684 |
70 000 |
39 549 |
39 549 |
Mój Kucyk Pony |
60 328 |
44 209 |
44 209 |
60 000 |
37 745 |
37 745 |
Księżniczka |
55 000 |
42 681 |
42 681 |
62 244 |
49 328 |
49 328 |
Kubuś i Przyjaciele |
48 000 |
40 344 |
40 344 |
39 000 |
22 755 |
22 755 |
Violetta Oficjalny Magazyn |
50 000 |
39 213 |
39 213 |
50 000 |
37 738 |
37 738 |
Lego Friends. Magazyn |
49 837 |
33 393 |
33 393 |
49 923 |
29 777 |
29 777 |
Ben 10 Magazyn |
42 957 |
33 048 |
33 048 |
42 979 |
29 580 |
29 580 |
Świnka Peppa Magazyn |
42 983 |
32 734 |
32 734 |
42 978 |
31 181 |
31 181 |
Auta |
40 000 |
26 540 |
26 540 |
43 000 |
22 203 |
22 203 |
Monster High |
43 000 |
15 899 |
15 899 |
44 880 |
17 381 |
17 381 |
Pisma „Lego Legends of Chima”, „Filly Magazyn”, „Magazyn MiniMini”, „W Siodle”, wydawane przez Media Service Zawada, miały w tym roku wydania lutowo-marcowe. Ich dane pojawią się dopiero w deklaracjach za marzec.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Scooby - Doo!” na czele magazynów dziecięcych. „Monster High” o 62 proc. w dół