Siła finansowa najważniejszą cechą pracodawcy dla polskiego studenta
Polski student wymienia siłę finansową jako najważniejszą cechę wizerunku pracodawcy. Dla studentów kierunków biznesowych idealnym pracodawcą jest TVN, dla inżynieryjnych - Skanska.
Z badania Universum Student Survey 2011 wynika, że współczesny polski student chce aby jego przyszły pracodawca odznaczał się przede wszystkim siłą finansową – taki pogląd przejawia 55 proc. badanych. Na drugim miejscu wśród najbardziej atrakcyjnych atrybutów znalazł się prestiż (52 proc.), na trzecim natomiast dobra reputacja (29 proc.).
Trochę inaczej wyniki te wyglądają, gdy zastosuje się kryterium kierunku studiów. Studenci fakultetów ekonomicznych stawiają bardziej na dynamiczny rozwój i przedsiębiorczość (39 proc.). Wartość tę wysoko cenią także przyszli inżynierowie (40 proc.).
Na przeciwnym biegunie – wśród najmniej dla studentów znaczących atrybutów pracodawcy – znalazły się wysokie standardy etyczne (13 proc.) oraz wysoki poziom społecznej odpowiedzialności biznesu (12 proc.).
Lista najbardziej cenionych przez studentów cech wizerunku pracodawcy, Universum Student Survey 2011
Respondentów proszono o wskazanie maksymalnie 3 odpowiedzi, stąd wyniki procentowe nie sumują się do 100
Studenci mają także swoich faworytów wśród firm aktualnie działających na rynku, którym nadają miano "Idealny Pracodawca". To, co przyciąga ich uwagę i uzasadnia ten wybór, niekoniecznie pokrywa się z ich ideałem.
Wśród firm z pierwszej piątki rankingu według studentów kierunków biznesowych, ani jednej studenci nie utożsamiają wprost z dynamicznym rozwojem. Lider – TVN S.A. – kojarzy się im przede wszystkim z sukcesem rynkowym, podobnie jak Google (3. miejsce). Innych pracodawców z czołówki studenci ekonomii cenią w pierwszej kolejności za prestiż - tak ocenione zostały Ernst&Young (2. miejsce) oraz PwC (5. miejsce). Zajmującą 4. pozycję w rankigu firmę L’Oréal badani studenci skojarzyli głównie z atrakcyjnymi i oryginalnymi produktami oraz usługami.
Ranking "Idealny Pracodawca" według studentów kierunków biznesowych, Universum Student Survey 2011
W przypadku studentów kierunków inżynieryjnych na pierwszym miejscu rankingu znalazła się Skanska, która kojarzy się im przede wszystkim z sukcesem rynkowym, podobnie jak depczący jej po piętach Budimex (2. miejsce). Siła finansowa to najważniejszy – zdaniem studentów – atrybut KGHM Polska Miedź (3. miejsce), a atrakcyjne i oryginalne produkty oraz usługi – firmy Toyota Motor Poland (4. miejsce). Zamykający czołówkę Urząd Dozoru Technicznego (5. miejsce) studenci utożsamiają w pierwszej kolejności z dobrą reputacją.
Ranking "Idealny Pracodawca" według studentów kierunków inżynieryjnych, Universum Student Survey 2011
W tegorocznej edycji badania Universum Student Survey wzięło udział ponad 15,3 tys. studentów ze 100 najważniejszych uczelni w Polsce. Respondentów zapytano o ich oczekiwania związane z karierą zawodową oraz o postrzeganie firm działających na naszym rynku jako potencjalnych pracodawców. Na podstawie wyników badania powstały rankingi w pięciu kategoriach: biznes, inżynieria, IT, nauki ścisłe i nauki humanistyczne.
Dołącz do dyskusji: Siła finansowa najważniejszą cechą pracodawcy dla polskiego studenta