Snapchat kupuje startupy i negocjuje z Twitterem
Serwis Snapchat po cichu kupił firmy Scan.me i Vergence Labs, planuje usługi muzyczne i prowadzi negocjacje z Twitterem - wynika z informacji, które wyciekły do sieci po ataku hakerów na koncern Sony.
Do ataku cyberprzestępców na system informatyczny koncernu Sony doszło pod koniec listopada br. Od tamtej pory w sieci pojawiają się doniesienia o rozmaitych obszarach działalności firmy, a także prywatne i służbowe e-maile jej pracowników.
W korespondencji ujawnionej przez hakerów pojawia się między innymi wątek związany z serwisem społecznościowym Snapchat. Według zawartych w mailach informacji Snapchat dokonał między innymi dwóch akwizycji, którymi nie chwalił się oficjalnie. Pierwsza z nich dotyczy technologicznego startupu Scan.me zajmującego się rozwiązaniami związanymi z kodami QR oraz iBeaconami - specjalnymi czujnikami wchodzącymi w interakcję ze smartfonami. Zgodnie z danymi umieszczonymi w mailach wymienianych pomiędzy szefami Sony i Snapchata ten ostatni zapłacił za Scan.me w sumie 50 mln dol. w gotówce i udziałach.
Kolejnym zakupem dokonanym przez Snapchata za kwotę 15 mln dol. była firma Vergence Labs, która zajmuje się produkcją okularów z wbudowaną kamerą wysokiej jakości.
Z e-maili ujawnionych przez hakerów wynika także, że Evan Spiegel, szef Snapchata planuje usługi muzyczne w serwisie. Spiegel rozmawiał między innymi z szefostwem Sony na temat uruchomienia wewnątrz Snapchata specjalnej aplikacji pozwalającej na streaming muzyki. Japoński gigant nie złożył na ten temat żadnych otwartych deklaracji, jednak Spiegel próbował dogadać się także z oferującym muzyczne filmy serwisem Vevo. Chciał też uruchomić na swojej platformie system ułatwiający zakup nagrań i płyt w muzycznym sklepie iTunes.
Snap_3
Informacje opublikowane w wyniku ataku na Sony wskazują również na rozmowy prowadzone pomiędzy Snapchatem a serwisem mikroblogowym Twitter na temat ich ewentualnej współpracy. Z opublikowanych e-maili nie wynika jednoznacznie, na czym miałaby ona polegać, ze wszystkich przecieków można jednak wnioskować, że Snapchat nie zamierza pozostać jedynie platformą służącą do dzielenia się treściami pomiędzy internautami.
Snapchat został udostępniony we wrześniu 2011 roku jako aplikacja mobilna na systemy iOS i Android. Użytkownicy mogą publikować w niej teksty, zdjęcia i filmy wideo, a wszystkie te materiały stają się niewidoczne po upływie od jednej do 10 sekund, a następnie są usuwane z serwera.
Według danych z maja br. każdego dnia użytkownicy Snapchata umieszczają w nim 700 mln fotografii i filmów, a treści są przeglądane 500 mln razy dziennie. Obecnie wartość serwisu jest wyceniana na 7 do 10 mld dolarów (przeczytaj więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Snapchat kupuje startupy i negocjuje z Twitterem