Sowa: czas na nowe inwestycje
Prezes Agory Marek Sowa zapowiedział, że spółka zamierza zmienić strukturę przychodów, aby za trzy lata większość pochodziła z obszarów innych niż wydawanie prasy. Określono kierunki rozwoju: tworzenie zasobów, ekspansja w najlepsze segmenty reklamowe i cyfryzacja.
W ostatnich latach Agora walczyła o utrzymanie mocnej pozycji Gazety Wyborczej, co zakończyło się powodzeniem. Agora zamierza stale umacniać pozycję Gazety, ale wie, że nie jest to główny kierunek rozwoju mediów.
- Jesteśmy świadomi, że ze względu na wolniejszy wzrost wydatków na reklamę w dziennikach płatnych i utrzymującą się na tym rynku silną konkurencję, Agora musi poszukiwać kierunków rozwojowych również poza rynkiem wydawniczym - mówił na wczorajszej prezentacji prezes Agory Marek Sowa.
Przedstawione kierunki rozwoju Grupy zakładają tworzenie nowych zasobów i zapewnienie im jak najlepszej dystrybucji. Drugim kierunkiem jest zwiększenie skali i maksymalizacja przychodów w szybko rosnących segmentach rynku reklamy: internet, działalność telewizyjna (kanały tematyczne) oraz reklama zewnętrzna. Agora chce też skorzystać z postępującej cyfryzacji, czyli nowej formy dystrybucji tworzonych zasobów.
- Chcemy być wiodącą grupą multimedialną w tej części Europy, a za trzy lata dochody czerpać przede wszystkim z działalności nie związanej z wydawaniem gazet - mówił Sowa.
Aby to osiągnąć Agora zamierza skorzystać z dostępnych na dzień dzisiejszy środków finansowych, których jest około 760 mln zł. Środki jest w stanie zwiększyć o około 300 mln zł poprzez zwiększenie linii kredytowej. Jeżeli będzie to konieczne przygotujemy kolejną emisję akcji.
Priorytetem spółki jest intensywny wzrost obecności w segmencie internetowym (w tym rozwój kanałów audiowizualnych, ofert mobilnych, a także serwisów ogłoszeniowych) oraz tworzenie zasobów do produkcji telewizyjnej zarówno off, jak i online (kanały tematyczne). Agora zamierza aktywnie rozwijać wszystkie posiadane w portfelu aktywa, których zasoby treściowe będą komplementarne w tworzeniu nowych, profilowanych projektów (w tym w szczególności ofertę czasopism).
Podstawowym obszarem strategicznym Agory jest Polska, ale zakłada się też silniejszą obecność za granicą w tym na Ukrainie, gdzie zarejestrowano już spółkę. Powstał też klon znanego u nas serwisu blogowego Blox.pl.
Agora nie wyklucza akwizycji, a nawet zamierza podchodzić do niej w sposób bardziej agresywny. Przymierza się do nawiązywanie współpracy (również kapitałowej) z partnerami zewnętrznymi.
Dołącz do dyskusji: Sowa: czas na nowe inwestycje