Sponsorzy polskiej ligi piłki nożnej zyskali dzięki telewizji 170mln zł
Sponsorzy polskiej ligi piłkarskiej dzięki ekspozycji marek czasietransmisji i programów telewizyjnych zyskali w zakończonym niedawnosezonie co najmniej 170 mln zł - wynika z badania z badaniaPentagon Research. Najczęściej wyświetlane było logo firmy Allianz,a największą wartość zyskały emisje znaku Ekstraklasy, organizatoratych rozgrywek.
Loga sponsorów polskiej ligi piłki nożnej od września ubiegłegoroku do maja obecnego roku 123 tys. razy pojawiały się w czasietransmisji i programów emitowanych w TVP1, TVP2, paśmie wspólnymTVP Info, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN TURBO, Polsacie, PolsacieSport i TV4. Łączny ekwiwalent reklamowy tych ekspozycji wyniósł170 mln zł, a ponieważ badanie zrealizowane przez firmę PentagonResearch nie objęło stacji Canal+ i Orange Sport, które transmitująte rozgrywki, zyski marketingowe sponsorów były jeszcze wyższe.
Najwięcej razy - ponad 12 tys. - na ekranie pojawiało się logofirmy Allianz sponsorującej Górnik Zabrze, a ponad 8 tys. razywyświetlany był znak Ekstraklasy, firmy organizującej meczepolskiej ligi piłkarskiej. Prawie 4 tys. ekspozycji zaliczyłAdidas, ponad 3 tys. - Warka, a po ok. 2,5 tys. - Bwin.com i Umbro.Pod względem wartości reklamowej tych emisji zdecydowanie najwięcejzyskała Ekstraklasa, natomiast Allianz zajął dopiero 18. miejsce,notując zyski marketingowe niższe od firm, których loga pojawiałysię podczas relacji z zakończonego sezonu polskiej ligi piłkarskiejpo ok. 1 tys. razy. Marki najczęściej (87 proc. ekspozycji) byłypokazywane jako napisy na bandach wokół boisk, a znacznie rzadziejeksponowano je na strojach zawodników.
Dołącz do dyskusji: Sponsorzy polskiej ligi piłki nożnej zyskali dzięki telewizji 170mln zł