Sprite debiutuje z pierwszą w historii zunifikowaną, globalną kampanią marketingową „Heat Happens”
Koncern Coca-Cola rozpoczyna pierwszą spójną, globalną platformę reklamową dla marki napojów Sprite wartą 20 miliardów dolarów. „Heat Happens” pojawi się na 200 rynkach wraz z nowym logo i zmienioną identyfikacją wizualną Sprite. Historyczna kampania jest pierwszą stworzoną od podstaw przez zespół Open X z WPP.
Nowa kampania Sprite, która w tym miesiącu zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych i Indiach, mówi, że świat jest bardziej gorący niż kiedykolwiek – zarówno w sensie fizycznym, jak i emocjonalnym. Najlepszym sposobem schłodzenie ma być otwarcie butelki Sprite'a. Działania reklamowe mają objąć wszystkie 200 rynków i regionów, w których dostępny jest ten napój.
To pierwsza globalna platforma marki Sprite, a także dla pierwszy projekt stworzony w całości przez nowy zespół sieciowy Open X holdingu WPP, który wygrał przetarg na obsługę koncernu w listopadzie 2021 roku.
Światowy lifting Sprite'a
Lifting przejdą też na poziomie globalnym opakowania Sprite. Zmiany obejmują nowe logo, uproszczoną grafikę i większy nacisk na zrównoważony rozwój. Warto zauważyć, że Sprite stopniowo wycofuje swoje rozpoznawalne zielone plastikowe butelki na rzecz butelek przezroczystych, które są łatwiejsze w recyklingu. Na butelkach znajdzie się wezwanie do działania, które głosi: „Oddaj mnie do recyklingu”.
- To nowe podejście do marketingu i opakowań „przejdzie długą drogę w tworzeniu tej spójności doświadczeń konsumentów na całym świecie – której Sprite nigdy nie miał - powiedział globalny dyrektor marki Sprite, Shrenik Dasani.
Coca-Cola atakuje pokolenie Z dzięki „heat hackom” w mediach społecznościowych
Coca-Cola chce wykorzystać imponującą dynamikę Sprite'a, kierując reklamy do pokolenia Z. Reklamy telewizyjne zawierają „chwile ciepła”, w których Sprite pomaga bohaterowi zachować spokój. W jednym miejscu siostra powstrzymuje się przed zniszczeniem banjo brata. Inna reklama zewnętrzna głosi: „Wi-fi out. Wi-ja i Wi-teraz?".
Wcześniej Sprite budował swoją komunikację wokół sportu, pozycjonując swoje produkty jako idealne odświeżenie po treningu. Gwiazdy NBA Kobe Bryant, LeBron James i ostatnio Trae Young byli twarzami marki.
- Teraz wykroczenie poza kwestie fizyczne pozwala nam poszerzyć możliwości zaangażowania się w te chwile i zapewnić ulgę naszym konsumentom– mówi Dasani. - Wierzymy, że konsumenci gen Z żyją w świecie, który jest bardziej gorący niż kiedykolwiek wcześniej.
W centrum kampanii znajdą się działania w social mediach i reat time markeitng obejmujący „heat hacki”. Pojawią się oferty na specjalne koncerty i imprezy. Dodatkowo Sprite uruchamia konkurs, który pozwoli fanom „szukać sposobów, aby pokonać „górę” codziennego życia, niezależnie od tego, czy są w domu, czy w podróży”.
Inne poważne zmiany wokół marki Sprite, to m.in. zwiększony nacisk na Sprite Zero Sugar - ten wariant będzie miał na opakowaniu odważną, czarną czcionkę - oryginalny Sprite ma białą czcionkę na opakowaniu. W reklamach tv i wideo dodany zostanie specjalny dżingiel „bing bong bing”.
- Ogólnie rzecz biorąc, nowe działania reklamowe są dopasowane do tego, co uważamy za prawdy dotyczące stylu życia gen Z – mówi Dasani. - Naszą ambicją jest zaangażowanie pokolenia Z i zrekrutowanie ich do cotygodniowego rytuału spożywania Sprite.
Dołącz do dyskusji: Sprite debiutuje z pierwszą w historii zunifikowaną, globalną kampanią marketingową „Heat Happens”