„CD-Action” liderem sprzedaży wśród pism komputerowych i o grach. Zyskał tylko „PC Format”
W listopadzie 2016 roku prawie wszystkie magazyny komputerowe i o grach zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił będący liderem zestawienia „CD-Action”. Wzrostem pochwalić się mógł tylko „PC Format”.
Sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2016 roku wyniosła 66 513 egz., czyli o 32,02 proc. mniej niż w listopadzie 2015 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 43 564 egz., po wzroście o 0,93 proc. - jedynym w zestawieniu.
Oczko niżej znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w analizowanym miesiącu zmniejszył się o 17,61 proc. do 26 567 egz.
Najsłabiej zaś wypadł „Chip” (Grupa Burda), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała o 10,21 proc. i wyniosła 8 784 egz. Wydawnictwo Burda Media Polska postanowiło zakończyć wydawanie tego magazynu (jego ostatni numer ukaże się w kwietniu br.), a także jego wersji on-line - Chip.pl (strona internetowa i towarzyszące jej media społecznościowe znikną z rynku w lipcu br.). Tym samym wydawca zwolni cały zespół przygotowujący „Chip” i jego wydanie on-line. Powodem tej decyzji jest słaba sprzedaż miesięcznika oraz niska liczba użytkowników w internecie.
W listopadzie 2016 roku w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „PC Format”- było to 26,11 proc. Największy spadek, wynoszący 38,03 proc., odnotował w tym ujęciu „Komputer Świat”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „CD-Action” liderem sprzedaży wśród pism komputerowych i o grach. Zyskał tylko „PC Format”