Sprzedaż wszystkich magazynów młodzieżowych spadła niemal o połowę. „Bravo” liderem
W I półroczu 2015 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił miesięcznik „Twist”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2015 roku wyniosła 63 752 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 42,79 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja przypadła magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 41,82 proc. do poziomu 37 645 egz.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego średni wynik zmalał o 42,36 proc. do 29 549 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 45,87 proc. i wyniosła 24 207 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
ZKDP | I półrocze | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 135 735 | 63 752 | 63 752 | 179 915 | 111 426 | 111 426 |
Fun Club | 79 113 | 37 645 | 37 645 | 104 945 | 64 707 | 64 707 |
Bravo Girl | 59 971 | 29 549 | 29 549 | 98 268 | 51 264 | 51 264 |
Twist | 59 980 | 24 207 | 24 207 | 95 763 | 44 723 | 44 723 |
W czerwcu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do czerwca 2014 roku zmniejszyła się o 46,54 proc. do 56 682 egz. Tytuł ten pozostał jednak nadal liderem segmentu.
Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik „Fun Club” (24 603 egz.; spadek o 52,92 proc. - największy w zestawieniu), a na trzecim - „Bravo Girl” (17 470 egz.; - 49 proc.).
ZKDP | czerwiec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 131 652 | 56 682 | 56 682 | 175 589 | 106 023 | 106 023 |
Fun Club | 74 973 | 24 603 | 24 603 | 99 944 | 52 263 | 52 263 |
Bravo Girl | 54 989 | 17 470 | 17 470 | 90 045 | 34 253 | 34 253 |
Twist | 54 996 | 16 173 | 16 173 | 84 982 | 33 350 | 33 350 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż wszystkich magazynów młodzieżowych spadła niemal o połowę. „Bravo” liderem