SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Stopklatka ze spadkiem wpływów reklamowych i wzrostem straty, tłumaczy to m.in. mundialem

W drugim kwartale br. Stopklatka zanotowała 7,044 mln zł wpływów ze sprzedaży (po spadku o 4,9 proc. w skali roku) i 924 tys. zł straty netto (wobec 96 tys. zł rok wcześniej). Spółka tłumaczy, że do spadku oglądalności kanału Stopklatka TV przyczyniły się m.in. piłkarskie mistrzostwa świata.

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki

Według szacunkowych danych opublikowanych w poniedziałek w minionym kwartale wpływy sprzedażowe Stopklatki zmalały w skali roku z 7,405 do 7,044 mln zł, a strata netto zwiększyła się z 96 do 924 tys. zł.

Pogorszenie rezultatów finansowych firmy wynika ze spadku oglądalności Stopklatki TV. W konsekwencji przychody gotówkowe ze sprzedaży reklam zmalały w skali roku o 6 proc. - Na słabsze wyniki oglądalności kanału miały wpływ inauguracja rozgrywek mistrzostw świata w piłce nożnej. Dodatkowo w II kwartale 2018 r. odnotowano wzrost ujemnych różnic kursowych - tłumaczy spółka w komunikacie giełdowym.

W całej pierwszej połowie br. wpływy sprzedażowe Stopklatki wyniosły 12,963 mln zł (wobec 13,499 mln zł rok wcześniej). Natomiast strata netto firmy pogłębiła się w skali roku z 1,026 do 1,7 mln zł. Spółka zaznacza, że oprócz wpływów gotówkowych zmalały też te barterów, ponieważ realizację niektórych umów barterowych przesunięto na później.

Pełny raport finansowy firmy zostanie opublikowany 14 sierpnia.

Stopklatka przejęta przez Kino Polska TV, z podwojonym limitem kredytowym

Stopklatka TV jest nadawana m.in. w naziemnej telewizji cyfrowej. Według danych Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. średnia oglądalność minutowa stacji wynosiła 60 257 widzów, a udział stacji w rynku oglądalności - 0,93 proc. (o 2,11 proc. mniej niż rok wcześniej).

W połowie czerwca br. Agora sprzedała 41,14 proc. akcji Stopklatki firmie Kino Polska TV za 32,2 mln zł. Kino Polska TV już wcześniej miało 41,5 proc. akcji Stopklatki, a teraz stało się jej większościowym akcjonariuszem. Prezesem Stopklatki jest Bogusław Kisielewski, pełniący taką samą funkcję w Kino Polska TV.

Pod koniec czerwca Stopklatka zwiększyła z 2 do 4 mln zł limit kredytowy oraz przesunęła termin jego spłaty o rok, do końca sierpnia 2019 roku.

Dołącz do dyskusji: Stopklatka ze spadkiem wpływów reklamowych i wzrostem straty, tłumaczy to m.in. mundialem

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mary
Kiepski kanał. 20 filmów na krzyż i Kloss powtarzany od pół roku co sobotę rano. Dno
0 0
odpowiedź
User
Gosc
Bardzo słaba oferta programowa. Coraz słabsza.
0 0
odpowiedź
User
Sandzi
Marzą mi się czasy kiedy byłoby 10 kanałów na których byłoby co oglądać atak skacze się po kanałach gdzie 80% powtórki powtórek i te lemingi się dziwią że nikt tego nie ogląda NIEch bankrutuja TO bagno musi się kiedyś oczyścić
0 0
odpowiedź