„Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” na czele miesięczników popularnonaukowych i historycznych
W październiku ub.r. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował „Newsweek Historia”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w październiku 2015 roku wyniosła 114 038 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona niższa o 3,28 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zwiększył się o 2,93 proc. do 64 057 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie z miejsca trzeciego na pozycję lidera awansował magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 27 314 egz., po wzroście o 13,95 proc. - największym w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
Na drugie miejsce spadł miesięcznik „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 26 195 egz. (obniżyła się ona o 19,32 proc.).
Zaś z drugiej na trzecią pozycję spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w październiku ub.r. wyniósł 20 187 egz., po stracie o 23,79 proc. - największym w rankingu pism popularnonaukowych i historycznych.
ZKDP |
październik |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy |
159 988 |
114 038 |
114 038 |
164 952 |
117 905 |
117 905 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
100 000 |
64 573 |
64 057 |
120 790 |
62 285 |
62 235 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Newsweek Polska Historia |
42 990 |
27 408 |
27 314 |
54 992 |
23 971 |
23 971 |
W Sieci Historii |
57 880 |
26 225 |
26 195 |
59 998 |
32 579 |
32 469 |
Focus Historia |
38 000 |
20 187 |
20 187 |
47 000 |
26 489 |
26 489 |
W październiku ub.r. w porównaniu do września ub.r. największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych, wynoszącym 6,21 proc., pochwalić się mógł magazyn „W Sieci Historii”. Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił „Świat Wiedzy” - było to 6,50 proc.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
październik |
wrzesień |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy |
159 988 |
114 038 |
114 038 |
169 994 |
121 969 |
121 969 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
100 000 |
64 573 |
64 057 |
125 000 |
62 701 |
62 335 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Newsweek Polska Historia |
42 990 |
27 408 |
27 314 |
43 965 |
26 634 |
26 547 |
W Sieci Historii |
57 880 |
26 225 |
26 195 |
57 900 |
24 693 |
24 663 |
Focus Historia |
38 000 |
20 187 |
20 187 |
39 010 |
20 463 |
20 463 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” na czele miesięczników popularnonaukowych i historycznych