T-Mobile Polska zyskuje abonentów. 100 tys. więcej korzysta ze światłowodu
Na koniec ub.r. T-Mobile Polska miał 12,59 tys. klientów, z czego liczba abonentów przez rok zwiększyła się prawie o 150 tys. Natomiast grono użytkowników internetu szerokopasmowego zwiększyło się ze 154 do 260 tys.
W ub.r. T-Mobile Polska zyskał netto 80 tys. klientów. O ile liczba użytkowników ofert prepadowych zmalała z 4,46 do 4,39 mln, o tyle liczba abonentów poszła w górę z 8,05 do 8,2 mln.
- W roku 2023 wykonaliśmy duży krok naprzód pod względem jakości obsługi, usług, zwiększenia różnorodności ofert i dopasowania ich do potrzeb klientów. Widzimy wyraźnie, że nasza oferta konwergentna zyskuje na popularności, a rozwój zasięgu usług światłowodowych oraz uruchomiona niedawno sieć 5G Bardziej pozwalają docierać z kompletnym wachlarzem usług do kolejnych grup odbiorców - komentuje w komunikacie Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.
CZYTAJ TEŻ: Mery Spolsky promuje 5G w T-Mobile
- Ważnym elementem naszej strategii doceniania klientów było także uruchomienie Magenta Moments, pierwszego wśród polskich operatorów programu, w którym na klientów czekają darmowe bonusy i zniżki przygotowane we współpracy z najlepszymi partnerami polskimi i międzynarodowymi - dodaje.
106 tys. więcej użytkowników światłowodu
Od kilku lat T‑Mobile Polska oferuje, na sieciach operatorów stacjonarnych, internet szerokopasmowy. W ub.r. zaczął współpracę w tym zakresie z Grupą Vectra oraz spółką Polski Światłowód Otwarty zarządzającą infrastrukturą stacjonarną UPC Polska.
Na koniec grudnia z internetu szerokopasmowego od T-Mobile korzystało 260 tys. klientów, wobec 154 tys. rok wcześniej.
W górę wpływy i zysk T-Mobile, 40 proc. więcej na prąd
T-Mobile Polska w całym ub.r. osiągnął 6,98 mld zł przychodów, o 5,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Operator wylicza, że złożyły się na to wzrost liczby użytkowników łącznie i tych wybierających większą liczbę usług i droższe plany taryfowe, a także rozwój w obszarze usług biznesowych, zwłaszcza ICT i bezpieczeństwa.
Skorygowany zysk EBITDA AL. w ub.r. zwiększył się o 1 proc. do 1,79 mld zł, a w samym czwartym kwartale - o 5,3 proc. do 419 mln zł. - Wciąż obserwujemy wpływ wzrostu kosztów wynikających z inflacji, które ograniczyły dynamikę wzrostu EBITDA AL w pierwszym kwartale. Mimo tego, poprawialiśmy wynik z kwartału na kwartał, zwłaszcza w ostatnich trzech miesiącach roku, co pozwoliło wypracować wzrost EBITDA AL w wysokości 1% w skali roku - zauważa Andreas Maierhofer.
CZYTAJ TEŻ: 14 nowych kanałów w ofercie T-Mobile
Operator wskazuje, że jego koszty energii elektrycznej zwiększyły się w ub.r. o ponad 40 proc. Więcej wydał też na czynsze i inne opłaty rozliczane w euro, a także na wynagrodzenia pracowników. - Miniony rok sam w sobie był wyzwaniem ze względu na wszystkie przeciwności, z którymi musieliśmy się zmierzyć, związane z trudną sytuacją gospodarczą, a zwłaszcza inflacją. Ale fakt, że w tych warunkach przeprowadziliśmy masowy rollout sieci mający na celu zapewnienie naszym klientom najlepszego doświadczenia 5G, czyni to jeszcze bardziej znaczącym osiągnięciem - podkreśla Juraj Andras, członek zarządu ds. finansowych w T‑Mobile Polska.
- Zamierzamy kontynuować inwestycje w najlepsze doświadczenia klientów oparte na najwyższej jakości sieci oraz obsługi, jak również kompleksowych rozwiązaniach dla klientów indywidualnych i biznesowych - zapowiada Andreas Maierhofer.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska zyskuje abonentów. 100 tys. więcej korzysta ze światłowodu