SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W T-Mobile automatyczne opłaty za streaming? „Błąd systemu”

Abonentom T-Mobile Polska po przedłużeniu umowy w aplikacji Mój T-Mobile pojawia się informacja, że dodatkowe koszty wynoszą 30 zł. To opłata za opcję „Rozrywka bez ograniczeń” z serwisem streamingowym. Biuro prasowe operatora zapewnia Wirtualnemedia.pl, że to błąd systemu. Firma nie pobierze pieniędzy, a jeśli tak się jednak stanie, to je odda.

T-Mobile Polska oferuje rozwiązanie zbliżone do Telewizji Nowej Generacji od Play. Klienci mogą w nim co miesiąc wymieniać serwis streamingowy, z którego korzystają. Aby wypromować opcję dodatkową, firma oferuje ją gratis dla osób, które przedłużają umowę na usługi telefonii komórkowej i mobilnego internetu. Firma traktuje to też jako benefit dla abonentów, którzy nie przenieśli numeru do innego operatora.

Zobacz także: 24 nowe kanały w usłudze MagentaTV od T-Mobile Polska

- W ramach budowania najlepszych doświadczeń klientów w kontaktach z naszą marką, a także doceniając ich za to, że są z nami, przy przedłużaniu umowy abonamentowej oferujemy możliwość bezpłatnego testowania naszej usługi „Rozrywka bez Ograniczeń”. Dzięki niej klienci co miesiąc mogą bez opłat zmieniać serwis streamingowy, w zależności od tego, czy mają ochotę oglądać filmy i seriale lub zmagania sportowe czy też czytać ebooki. W tej usłudze użytkownicy mogą wybierać spośród dostępu do takich platform jak: Max, Eleven Sports, DaVinci Kids, Legimi czy Viapla – informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe T-Mobile Polska.

„Testowanie jest bezpłatne”

Abonentom firmy, którzy przedłużyli umowy, w aplikacji Mój T-Mobile w sekcji opłaty dodatkowe wyświetla się kwota 30 zł. Mogą więc obawiać się, że przez dwa lata trwania umowy będą płacić znacznie więcej niż wydawało im się podczas jej podpisywania. Kwota w aplikacji nie oznacza, że dany klient będzie musiał ją opłacać. Firma instruuje, że jeśli ktoś korzysta z darmowego okresu próbnego „Rozrywki bez Ograniczeń”, będzie musiał zapłacić za usługę dopiero wtedy, gdy potwierdzi SMS-em chęć jej włączenia.

- Okres, na jaki klient otrzyma usługę "Rozrywka bez Ograniczeń" do testowania, zależy od podpisanej przez niego umowy abonamentowej. Testowanie to jest dla niego bezpłatne. Rzadko zdarzają się sytuacje, w których, ze względu na błąd systemu, opłata jest doliczona do faktury. Jeśli już tak się zdarzy, to przy kolejnej fakturze następuje automatyczny zwrot tej kwoty. Jeżeli taki zwrot nie nastąpi, bardzo prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Abonenta (BOA) - wyjaśnia T-Mobile Polska.

Operatorzy nie mogą włączać dodatkowych usług bez wyraźnej zgody

Operatorzy telekomunikacyjni czy dostawcy płatnej telewizji nie mogą bez wyraźnej zgody klienta włączać mu dodatkowych usług. Niedawno informowaliśmy, że w ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie” sieć UPC Polska, ponad dwa lata temu przejęta przez operatora Play, uruchamiała klientom dodatkowe usługi: więcej kanałów telewizyjnych i wyższą prędkość internetu. Pobierało za to, w zależności od pakietu, dodatkowe 4 lub 8 zł miesięcznie. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał właściciela UPC Polska do zwrotu tych opłat klientom.

Przed rokiem prezes UOKiK nakazał zwrot pieniędzy obecnym i byłym abonamentom Polsat Box. Przy zawieraniu lub zmianie warunków umów dotyczących dostępu do internetu Cyfrowy Polsat automatycznie aktywował konsumentom jedną lub dwie usługi dodatkowe. Nie pytał użytkowników o zgodę na ich włączenie. Chodziło o program antywirusowy „Ochrona Internetu” oraz usługę odtwarzania materiałów audiowizualnych na różnych urządzeniach - „Serwis Ipla 3 z 3”. Polsat Box zwrócił pieniądze.

- Konsumenci powinni mieć rzeczywistą możliwość wyboru i oceny, czy dana usługa jest im potrzebna i czy chcą ponosić koszty związane z jej uruchomieniem. Opłaty wykraczające poza uzgodnione świadczenie główne, w przypadku Cyfrowego Polsatu poza abonament za usługę dostępu do internetu, muszą zostać przez konsumentów jasno i wyraźnie zaakceptowane najpóźniej w chwili zawierania umowy - podkreślił w komunikacie Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Dołącz do dyskusji: W T-Mobile automatyczne opłaty za streaming? „Błąd systemu”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
...
Oni mają częste te błędy systemu. Nie da się zamówić kolejnej usługi na ten sam email, bo system nie przyjmie. Nie da się do jednego konta przypisać więcej wykupionych usług, bo inaczej usługa (tv) działa nieprawidłowo. Etc...

Kiedy oni w końcu ogarną software w swojej firmie?!
2 0
odpowiedź