„Tele Tydzień” liderem czytelnictwa tygodników. „Przyjaciółka” na czele dwutygodników
W okresie od czerwca do listopada 2013 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwszym miejscu utrzymała się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od czerwca do listopada 2013 roku sięgało 26,02 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,61 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,59 proc. respondentów (wzrost o 0,63 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,94 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,26 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 12,37 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 1,28 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,72 proc. czytelników, czyli o 1,04 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,53 proc. do 5,81 proc.
Tygodniki |
czerwiec 2013 : listopad 2013 |
czerwiec 2012 : listopad 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
26,02% |
27,63% |
Życie na Gorąco |
17,59% |
16,96% |
Chwila dla Ciebie |
13,94% |
13,26% |
Angora |
12,37% |
11,09% |
Newsweek |
8,72% |
7,68% |
Auto Świat |
7,03% |
5,99% |
Wprost |
5,81% |
5,53% |
Twoje Imperium |
5,20% |
4,86% |
To & Owo |
4,95% |
4,70% |
Polityka |
4,81% |
5,70% |
Na Żywo |
4,79% |
4,22% |
kropka tv |
3,99% |
3,49% |
Gość Niedzielny |
3,87% |
3,95% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,34% |
3,60% |
Rewia |
3,07% |
2,52% |
Motor |
2,82% |
2,45% |
Świat & Ludzie |
2,37% |
1,93% |
Przekrój |
2,25% |
2,09% |
Super TV |
2,04% |
2,46% |
Uważam Rze inaczej pisane |
2,02% |
3,19% |
Teleprogramy |
2,01% |
2,40% |
Teraz |
1,43% |
1,09% |
Tele Max |
1,36% |
1,33% |
W Sieci |
1,17% |
- |
Tygodnik Siedlecki |
0,76% |
0,68% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,70% |
0,53% |
MM Moje Miasto |
0,47% |
0,51% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,43% |
0,48% |
City |
0,41% |
0,20% |
Teraz Opole |
0,06% |
0,01% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od czerwca do listopada ub.r., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 13,87 proc. respondentów, czyli o 0,49 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie 2012 roku.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 13,85 proc. do 13,71 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,72 pkt. proc. i wyniosło 11,69 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,33 proc. respondentów (do góry o 1,52 pkt. proc.). Do czerwca 2012 roku magazyn ten był miesięcznikiem.
Dwutygodniki |
czerwiec 2013 : listopad 2013 |
czerwiec 2012 : listopad 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Przyjaciółka |
13,87% |
14,36% |
Pani Domu |
13,71% |
13,85% |
Tina |
11,69% |
12,41% |
Naj |
11,33% |
9,81% |
Viva |
9,32% |
9,26% |
Gala |
9,24% |
8,27% |
Z Życia Wzięte |
7,91% |
8,13% |
Party Życie Gwiazd |
7,61% |
6,71% |
Show |
5,24% |
4,03% |
Tele Świat |
4,96% |
4,90% |
Takie jest Życie |
4,56% |
3,85% |
Świat Seriali |
3,40% |
3,40% |
Sukcesy i Porażki |
3,26% |
2,81% |
Bravo |
2,42% |
2,61% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
2,36% |
1,92% |
Bravo Sport |
1,93% |
2,02% |
Grazia |
1,89% |
- |
Relaks |
1,69% |
1,22% |
TV14 |
1,38% |
1,21% |
Forum |
1,05% |
- |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca 2012 roku do listopada 2012 roku na losowej próbie 24 037 przypadków i w okresie od czerwca 2013 roku do listopada 2013 roku na losowej próbie 20 480 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od czerwca do lipca 2013 roku nie był badany tygodnik „Kropka.tv”, a w okresie od października do listopada 2013 - „Przekrój”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” liderem czytelnictwa tygodników. „Przyjaciółka” na czele dwutygodników