Telewizja Polska wybuduje halę zdjęciową za ponad 23 mln zł. "Decyzja strategiczna - zapewni wysoką pozycję na rynku telewizyjnym"
Publiczny nadawca ogłosił przetarg na wybudowanie hali zdjęciowej obok głównego budynku TVP przy Woronicza 17. Wartość zamówienia opiewa na minimum 5,5 mln euro (tj. powyżej 23 mln złotych). Wykonawca będzie mieć na budowę 3 lata. - Bez tego obiektu, rola telewizji publicznej będzie sukcesywnie marginalizowana i sprowadzana do pośrednika w emisji kluczowych produkcji charakteryzujących się najwyższą rentownością, oglądalnością i uznaniem widzów - komentuje Jacek Kurski, prezes zarządu TVP.
Przetarg organizowany przez Telewizję Polską dotyczy opracowania dokumentacji projektowanej oraz wybudowania hali zdjęciowej na terenie należącym do Telewizji Polskiej przy Woronicza 17 w Warszawie (znajduje się tam główna siedziba TVP). Aby zrealizować inwestycję, trzeba będzie rozebrać jeden z budynków hal zdjęciowych, magazynowo - garażowy oraz biurowy.
Budowa ma zostać zakończona w ciągu 3 lat od daty rozpoczęcia zlecenia. Oferty można składać do 26 listopada br., jeśli postępowanie zostanie rozstrzygnięte do końca br. to można zakładać, że hala zdjęciowa powstanie na przełomie 2022/2023 roku.
W ramach inwestycji wymagana jest budowa m.in. hali zdjęciowej z częścią socjalną, biurową i techniczną; strefa wejściową - teren utwardzony z podjazdem dla VIP; ścieżkami pieszymi oraz miejscami postojowym; parking podziemny.
„Projekt powinien uwzględniać wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań multimedialnych, oświetleniowych i architektonicznych pozwalających osiągnąć efekt nowoczesnego, nietuzinkowego budynku identyfikowalnego na podstawie bryły i designu” - stwierdziła spółka w dokumencie przetargowym.
Budynek ma mieć kształt sześcioboku o wymiarach 68,6 x 106,7 metrów (prostokąt z wycięciem), liczyć pięć pięter (plus garaż podziemny); mieć powierzchnię w sumie ok. 6,9 tys. mkw; część biurową, moduły zdjęciowe na parterze (jeden na 1,5 tys. mkw; drugi - na 1,2 tys. mkw); część spotkań (eventową); podjazd dla VIP-ów; magazyny i garaże dla wozów transmisyjnych. Podzielony będzie na dwie części: północno - wschodnią - część reprezentacyjną, wejściową w większości przeszkloną i część południowo - zachodnią, która stanowi zamkniętą formę, zawierającą głównie pomieszczenia techniczne, garaż oraz wjazd do garażu podziemnego. Na elewacji frontalnej będzie się znajdować siatka LED do wyświetlania treści promocyjnych na ekranie.
Na pierwszym piętrze będą znajdować się kolejne dwa – mniejsze moduły zdjęciowe, garderoby oraz bistro. Na drugim piętrze (dostępnym tylko dla pracowników TVP) będą się mieścić sale prób, garderoby, pomieszczenia socjalne i pomocnicze); na trzecim – dwa moduły zdjęciowe, charakteryzatornia oraz garderoby). Na ostatnim – ogólnodostępna restauracja, część administracyjna, garderoby, taras z miejscami wypoczynkowymi oraz widokiem na Warszawę.
- Ze względu na zaniedbania w obszarze finansowania mediów publicznych Telewizja Polska zmuszona była wstrzymywać większość istotnych inwestycji. Realizacja hali zdjęciowej jest decyzją strategiczną, która na wiele lat zapewni spółce wysoką pozycję na rynku telewizyjnym. Bez tego obiektu, rola telewizji publicznej będzie sukcesywnie marginalizowana i sprowadzana do pośrednika w emisji kluczowych produkcji charakteryzujących się najwyższą rentownością, oglądalnością i uznaniem widzów - komentuje Jacek Kurski, prezes zarządu TVP.
- Obecnie, takie produkcje są realizowane w obiektach podmiotów zewnętrznych, ponieważ powierzchnie własne, jakimi dysponuje TVP nie spełniają wymogów technicznych. Przedsięwzięcie to zabezpiecza core business TVP na wiele lat - dodaje szef publicznego nadawcy.
Jak podaje Telewizja Polska, w hali zdjęciowej mają być realizowane: spektakle Teatru Telewizji, wydarzenia kulturalne i okolicznościowe, oprawy sportowe olimpiad, mistrzostwa świata, wieczory wyborcze, programy publicystyczne z udziałem publiczności, konferencje ramówkowe, programy talent show, wydarzenia muzyczne.
Kryterium wyboru ofert to cena (1 proc. oceny - okres gwarancji jakości dla poszczególnych urządzeń wewnątrz budynku). Wadium w postępowaniu wynosi 1,7 mln złotych.
Koncepcję budynku i hal zdjęciowych opracowała Perspektywa Pracownia Projektowa.
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.
W 2018 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska wybuduje halę zdjęciową za ponad 23 mln zł. "Decyzja strategiczna - zapewni wysoką pozycję na rynku telewizyjnym"
Hahaha. Wszystko jasne! TVP jest i bedzie marginalizowana, bo nie ma hali produkcyjnej! Nie o kiepskie zarządzanie chodzi, nie o upolitycznienie i brak pomyslow a o brak hali produkcyjnej :)))
Brawo Jacek. Ciemny lud to kupi jak nic :))))