Producent „The Voice of Poland” zwiększył zysk. Dalej bez dywidendy dla Rooyensa
Producent telewizyjny Rochstar, odpowiadający m.in. za realizację programów „The Voice of Poland” i „Doda - 12 kroków do miłości”, w ub.r. przy wzroście przychodów o 2,1 proc. do 30,91 mln zł zarobił na czysto 1,46 mln zł.
Rochstar w ub.r. odpowiadał za realizację siedmiu dużych programów telewizyjnych. Oprócz m.in. kolejnej edycji „The Voice of Poland”, „The Voice Senior” i „The Voice Kids” dla Telewizji Polskiej były to nowe produkcje: „Rytmy Dwójki” dla TVP oraz „Doda. Dream Show” i „The Real Housewives. Żony Warszawy” dla Polsatu (ten ostatni format spadł z ramówki po pierwszym sezonie).
Firma wyprodukowała też program „Królowa życia”, pokazany w Playerze i TVN7. - Dzięki ogromnemu zaangażowaniu całego zespołu doświadczonych producentów, reżyserów, scenarzystów oraz młodych i zdolnych asystentów produkcji z jakimi współpracujemy zdołaliśmy utrzymać wysoką jakość programów. Dobra współpraca ze środowiskiem artystów w różnych dziedzinach sztuki uczestniczących bezpośrednio oraz pośrednio w produkowanych programach dała także niewymierne korzyści - podkreśliła w sprawozdaniu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty sprzedanych przez Rochstar produktów, towarów i materiałów zmalały z 24,61 do 23,11 mln zł, zaś koszty ogólnego zarządu zwiększyły się z 4,21 do 6,2 mln zł, a wydatki finansowe - ze 197,9 do 269,7 tys. zł.
Na poziomie sprzedażowym zysk wzrósł z 1,45 do 1,61 mln zł, a w ujęciu netto - z 1,38 do 1,46 mln zł.
Rinke Rooyens, prezes i właściciel Rochstara, zeszłoroczny zysk netto postanowił przeznaczyć na pokrycie wcześniejszych strat. Tak samo rozdysponował zysk z 2022 roku. Na koniec ub.r. owe straty wynosiły jeszcze 5,64 mln zł, natomiast kapitały własne spółki przez rok zwiększyły się z 6,81 do 8,27 mln zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
Dołącz do dyskusji: Producent „The Voice of Poland” zwiększył zysk. Dalej bez dywidendy dla Rooyensa
Najwidoczniej nie mają, skoro większość najpopularniejszych programów emitowany w TVP tworzy zewnętrzna firma.