TVP pokaże „The Voice Senior”. Nadawca zakupił licencję
Telewizja Polska zakupiła prawa licencyjne do realizacji polskiej wersji programu „The Voice Senior”. Na chwilę obecną jeszcze nie wiadomo, kiedy program trafi do ramówki.
„The Voice Senior” jest kolejną modyfikacją należącego do Talpa Content formatu telewizyjnego „The Voice”, który zyskał popularność na całym świecie i od wielu lat realizowane są lokalne wersje. W Polsce licencję na produkcję „The Voice of Poland” posiada firma Rochstar, a program od 2011 roku jest obecny w ramówce TVP2 - dotychczas pokazano jego dziewięć edycji, a jesienią stacja planuje pokazać dziesiątą. Telewizja Polska dotychczas pokazała również dwie edycje „The Voice Kids” (na początku 2018 i 2019 roku), czyli mutację formatu z udziałem dzieci.
W „The Voice Senior” występują utalentowani wokalnie uczestnicy, ale warunkiem wzięcia udziału w programie jest ukończenie 60. roku życia. Występy na wszystkich etapach show oceniają trenerzy. Zasady są bardzo podobne jak w „The Voice”: seniorzy biorą udział w castingach, wybierają drużynę ulubionego trenera i rywalizują o przejście do etapu z koncertami finałowymi, a w finale - walczą o nagrodę główną.
Talpa Content po raz pierwszy zaprezentowała „The Voice Senior” podczas zeszłorocznych targów telewizyjnych MIPTV w Cannes. Dotychczas powstało dziewięć lokalnych wersji tego show w takich krajach, jak m.in.: Holandia, Rosja, Niemcy, Belgia, Hiszpania, Tajlandia i Meksyk.
Jak wynika z najnowszych informacji, Telewizja Polska zakupiła prawa licencyjne do realizacji polskiej wersji programu „The Voice Senior”. Na chwilę obecną jeszcze nie wiadomo, kiedy program trafi do ramówki, i czy na pewno będzie pokazywany w TVP2.
W poniedziałek dwutygodnik „Flesz” podał informację, że jurorami „The Voice Senior” będą Michał Szpak, Marek Piekarczyk i Andrzej Piaseczny. Z informacji tabloidu wynika, że czwartym jurorem może być Maryla Rodowicz.
„The Voice Senior” to nie pierwszy program TVP dla seniorów
Polska wersja „The Voice Senior” to nie pierwszy program emitowany przez publicznego nadawcę w naszym kraju, który dedykowany jest seniorom. Telewizyjna Jedynka w okresie od 20 stycznia do 31 marca 2019 roku pokazywała pierwszy sezon autorskiego formatu „Sanatorium miłości”. Średnia oglądalność premierowych odcinków produkcji wyniosła 3,50 mln widzów. Przełożyło się to na 22,54 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 13,10 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 15,30 proc. w grupie 16-59.
Jak już informowaliśmy, Telewizja Polska pracuje nad kontynuacją tego cyklu, który wróci do TVP1 za rok. Aktualnie trwają poszukiwania uczestników do projektu.
„Sanatorium miłości” zostało wyróżnione podczas tegorocznych targów MIPTV w Cannes. Kilka dni temu informowaliśmy, że zakupem praw licencyjnych do tego projektu zainteresowanych jest kilkunastu nadawców (głównie publicznych) z całego świata - m.in. z takich krajów jak: Turcja, USA, Kanada, Ukraina, Wielka Brytania, Hiszpania i Gruzja.
Dołącz do dyskusji: TVP pokaże „The Voice Senior”. Nadawca zakupił licencję