„Top Chef” stracił 130 tys. widzów. Polsat wiceliderem rynku
Najnowszy sezon „Top Chef’a” gromadzi średnio 1,41 mln oglądających, o 130 tys. widzów mniej niż oglądało format rok temu. Polsat w czasie nadawania programu zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym, przegrywając tylko z TVP2.
Szóstą edycję reality-show „Top Chef” oglądać można w Polsacie w środy o godz. 20.40, począwszy od 2 marca br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że po trzech odcinkach średnia oglądalność formatu wyniosła 1,41 mln widzów. Przełożyło się to na 9,24 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 12,57 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Do tej pory największą widownię, wynoszącą 1,46 mln oglądających, zgromadził trzeci odcinek programu.
Oglądalność formatu odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
02-03-2016 | 1 388 351 | 8,97% |
09-03-2016 | 1 387 318 | 8,98% |
16-03-2016 | 1 458 136 | 9,78% |
Średnio: | 1 411 268 | 9,24% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „Top Chef” stracił 130 tys. widzów. Trzy pierwsze odcinki czwartej serii programu śledziło bowiem 1,54 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 9,69 proc. oraz 13,86 proc.
Polsat w czasie emisji „Top Chefa” zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem jest Dwójka emitująca „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, co przekłada się na 26,12 proc. udziału. Gorzej od Polsatu wypadają TVN (końcówka „Na Wspólnej”, „Singielka” i „You Can Dance”; 7,75 proc.) i TVP1 (gł. „Piękna i bestia” i filmy dokumentalne; 6,91 proc.).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Widownia „Top Chefa 6” na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP2 | 3 989 370 | 26,12% | 20,51% |
Polsat - Top Chef 6 | 1 411 268 | 9,24% | 12,57% |
TVN | 1 183 774 | 7,75% | 10,23% |
TVP1 | 1 055 414 | 6,91% | 4,57% |
Dodajmy, że w lutym br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,74 proc.
Dołącz do dyskusji: „Top Chef” stracił 130 tys. widzów. Polsat wiceliderem rynku